MS Windows
briani 27239
Hjælp Til Bootdisk
Fra : PeetDK

Dato : 15-01-06 08:18

Hej er der nogen der ved hvordan man kan lave en dvd med det man har på sin
pc'er så man bare skal sidde den i og boote fra den så den installer alt det
man har på sin pc'er jeg har en bærebar også der var det sådan at når man
starter den første gang så skulle man lave nogen cd'er eller en dvd så har
man det til man skal installer det hele igen også kan man boote fra den også
det var jo nemmer er der ikke et program man kan lave det med

MVH PeetDK

Fra : PHM

Dato : 15-01-06 13:03

"PeetDK" <pklundenator@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> det var jo nemmer er der ikke et program man kan lave det med

Programmet Acronis True Image 9.0 kan klare det for dig.
Her laver man en image fil af hele Harddisken, og kan så geninstallere det
hele.
Har selv prøvet, og det virker.

V.H. Peter 7400

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 15:08

On Sun, 15 Jan 2006 13:03:28 +0100, "PHM" <phm@tele2FJERNadsl.dk> wrote:

>Programmet Acronis True Image 9.0 kan klare det for dig.
>Her laver man en image fil af hele Harddisken, og kan så geninstallere det
> [...]

Hej Peter

Kan den også klone en HD til en anden - så den nye HD kan boot'e?
Kan man lave en bootdiskette, så man kan klare ovenst. derfra?

Hvis du kender Norton Ghost, hvad er så din subjektive vurdering af den
contra True Image?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)
Min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : PHM

Dato : 16-01-06 16:52

"Thore" <dinotecATmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Peter
>
> Kan den også klone en HD til en anden - så den nye HD kan boot'e?

Det vil jeg da tro, da en formatering af harddisken, herefter en
reinstallation af imagefilen på disken igen, og alt er som før

> Kan man lave en bootdiskette, så man kan klare ovenst. derfra?

Man kan i hvert fald lave en bootcd, som man kan boote computeren op på, og
herefter installerer man sin imagefil, som ligger på en anden harddisk.
Har endnu ikke prøvet at brænde filen over på en DVD, men det skulle ifølge
programmet kunne lade sig gøre, og jeg kan da heller ikke se hvorfor det
ikke skulle.

> Hvis du kender Norton Ghost, hvad er så din subjektive vurdering af den
> contra True Image?

Har ikke prøvet Norton Ghost, så jeg kan ikke vurdere om den ene er bedre
end den anden.
Men Acronis True Image fungerer godt og er nem at arbejde med.
Mener at Norton Ghost arbejder lidt med noget dos og sådan noget ?? uden at
vide det.
Acronis er fulstændig som at arbejde med et hvilken som helst andet windows
program.

V.H. Peter 7400

Fra : Morten Bowman

Dato : 16-01-06 20:22

> [...]
>programmet kunne lade sig gøre, og jeg kan da heller ikke se hvorfor det

Jeg har ikke kunnet få acronis til at brænde på dvd-r/rw. Ej heller på USB.
Det er det eneste der gør at jeg bruger Ghost - selvom jeg ikke det så
genialt som true Image

Fra : PHM

Dato : 16-01-06 20:52

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke kunnet få acronis til at brænde på dvd-r/rw. Ej heller på
USB.

Kan man ikke bare efterfølgende, når imagefilen er lavet, brænde den på en
DVD med f.eks Nero ?

V.H. Peter 7400

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-01-06 17:29

On Mon, 16 Jan 2006 20:51:36 +0100, "PHM" <phm@tele2FJERNadsl.dk> wrote:

> [...]
>USB.
>
>Kan man ikke bare efterfølgende, når imagefilen er lavet, brænde den på en

Jep, men kan man så recover den fra dvd'en?

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 14:22

On Mon, 16 Jan 2006 16:52:09 +0100, "PHM" <phm@tele2FJERNadsl.dk> wrote:

> [...]
>vide det.
>Acronis er fulstændig som at arbejde med et hvilken som helst andet windows

Hej... sent svar...travlt...:)

Det er det geniale med Ghost, man kan boote fra floppydrevet/CD til DOS.

Har brugt denne fremgangsmåde længe (6-7 år+):

Laver en imagefil (faktisk laver jeg en imagefil to gange/uge til en
skuffe-HD, men det er ikke altid jeg brænder den ned på CD/DVD)

Brænder imagefilen på DVD (som bootbar i f.x. Nero)
Lægger ghost.exe på samme DVD
Kører ghost.exe og restorer imaget ned på harddisken.
Restarter maskinen, og den er som lige inden imaget blev lavet...

Ulempen er, at en DVD ikke altid kan indeholde det hele. Har ikke prøvet
span-funktionen over flere medier, men det burde vel også køre...
(Min imagefil er komprimeret (fast) ca. 1.3 GB så det varer noget før
jeg løber ind i problemet)

Som jeg ser det, hvis ikke Acronis udgave kan boote i DOS e.l. at der
kræves en eller anden Windows installation for at køre programmet.
Fejlsikret tilstand, måske...

Ikke så meget en ulempe ved backup, men ved restore er det ikke altid
maskinen kan starte i Windows...

BTW...det er det eneste af Symantec/Nortons programmer jeg bruger
efterhånden, alt det andet (crap):) er for hardwarekrævende IMHO...:)

Tror alligevel jeg køber Acronis-tingen, om ikke andet så for test...:)

BTW2: Vil nok afprøve gratis-alternativerne XXCLONE/XXCOPY, der lyder
som noget der ligner Acronis...

Fra : Morten Bowman

Dato : 20-01-06 13:06

>BTW2: Vil nok afprøve gratis-alternativerne XXCLONE/XXCOPY, der lyder
>som noget der ligner Acronis...

Meld endelig tilbage
Bla. om de understøtter dvd og usb.

Fra : Morten Bowman

Dato : 20-01-06 13:07

>Tror alligevel jeg køber Acronis-tingen, om ikke andet så for test...:)

Acronis er det bedste jeg har prøvet ,em ndesvæære understøtter det ikke dvd
eller usb

Fra : PeetDK

Dato : 20-01-06 15:26

Så har jeg fået Acronis og det er super det kan både finde mine hd på usb og
mine dvd drev og jeg laver et backup over på min dvd og man kan selv
bestemme om det skal være en stor fil eller hver fil skal fylde 4.7 så man
kan brænde dem og det har jeg lige gjort og så slette jeg min pc'er og satte
min boot cd med Acronis ind og boote fra dem og så satte jeg bare min dvd rw
cd'er i og nu virker det hele igen

MVH PeetDK

Fra : Morten Bowman

Dato : 20-01-06 18:52

On Fri, 20 Jan 2006 15:25:51 +0100, "PeetDK" <pklundenator@gmail.com> wrote:

> [...]
>min boot cd med Acronis ind og boote fra dem og så satte jeg bare min dvd rw

Hvordan f..... fik du den til det?
Var det på boot-cd'en du gjorde det? (det er nemlig den der ikke kan finde
mine)

Fra : PeetDK

Dato : 20-01-06 19:30

Hej Morten

Kan du ikke lige sende en email til mig så kan vi snakke over msn eller
skype så skal jeg fortælle dig det der over ok min email står her

MVH PeetDK