MS Windows
briani 27239
Ny pc, samme HD?
Fra : Hansen

Dato : 12-01-06 22:19

Hejsa

Jeg har lige købt en ny pc gennem arbejdet, og vil gerne smide min nuværende
HD (inkl. XP) over i denne.

Mit spørgsmål går på om det uden videre kan lade sig gøre at flytte XP over
på en anden maskine, eller om man bliver nødt til at geninstallere XP.

Jeg snakkede med en, der mente at XP selv fandt ud af at der nu var ny HW,
men den er jeg dog ikke helt sikker på?

/Hansen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-06 22:56

"Hansen" <bluesboys@remove.this.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP.
>
> Jeg snakkede med en, der mente at XP selv fandt ud af at der nu var ny HW,

Nej, det kan den normalt ikke finde ud af.
Men man kan normalt slippe nemt om det ved at sætte hd i. Derefter booter
man på win xp cd.en og når man kommer helt frem til at selve installationen
skal til at starte, så vælger man at reparere (bemærk at den mulighed får
man også i starten af boot, men det er reparation via windows consollen, og
den skal man springe over).
Så lægges windows ind igen og alle programmer og data bevares.
Du skal derefter indlæse de drivere, som er specifikke til det motherboard,
som sidder i den nye pc. Så skal der en grafikkortdriver i, og dit antivirus
program ryger sig nok også en tur. Der kan være enkelte andre drivere, som
også lige må ind igen, men ellers plejer det at virke uden problemer.

Kurt