MS Windows
briani 27239
servicepack 2
Fra : Spirrevip

Dato : 31-12-05 11:33

©
Jeg overvejer at installere sp2 men er lidt skeptisk da jeg før har hørt at
pc'en får problemer af det bagefter.
Er der stadig ulemper ved servicepack 2?
Hvad hvis man har nogle ulovlige filer på( hvilket man selvfølgelig ikke
har- da slet ikke musik he he men alligevel) giver det nogle problemer?

Med venlig hilsen
Spirrevip

Fra : Gamle

Dato : 31-12-05 11:41

"Spirrevip" <ingen@skalskrivetilmig.dk> skrev i en meddelelse
..
> Er der stadig ulemper ved servicepack 2?
> Hvad hvis man har nogle ulovlige filer på( hvilket man selvfølgelig ikke
> har- da slet ikke musik he he men alligevel) giver det nogle problemer?

Hej.

Nu har jeg efterhånden installeret SP2 på mange maskiner uden problemer.
Du får nok heller ikke problemer, og slet ikke når du ikke har ulovlige
filer. Men så stopper installationen af sig selv. *GGG*
Nej, installér du roligt SP2.
Men sørg nu for at have firewall og opdateret AV-program, inden du går
igang.
Hent SP2 hjem og hiv pc'en af nettet, så kan du lukke af for AV-prg. og
firewall, når du installerer. Det har jeg gjort hver gang.
Det er måske derfor det har gået smertefrit.
Godt nytår

Mvh.
Torben

Fra : M@B

Dato : 31-12-05 11:46

> [...]
> Hvad hvis man har nogle ulovlige filer på( hvilket man selvfølgelig ikke
> har- da slet ikke musik he he men alligevel) giver det nogle problemer?

Nu er sp2 jo ikke spyware.
Det ville da være direkte dumt ikke at installere den ,ligegyldigt hvad du
har af filer
på din HD.
sp2 lukker en masse huller,giver større sikkerhed.
Har aldrig givet mig nogle problemer.Min xp sp2 kører som en drøm :)

Mvh Michael Bach.

Fra : GB

Dato : 31-12-05 20:00

"M@B" <laimic@tdcadsl.dk> wrote in

> Nu er sp2 jo ikke spyware.

Er du sikker?????

--
Jeg er IKKE paranoid!!!!!!!!!!!!!!!!!
GB

Fra : jda

Dato : 31-12-05 12:57

On Sat, 31 Dec 2005 11:32:54 +0100, Spirrevip came up with this fine idea
in dk.edb.system.ms-windows:

> ©
> Jeg overvejer at installere sp2 men er lidt skeptisk da jeg før har hørt at
> pc'en får problemer af det bagefter.
> Er der stadig ulemper ved servicepack 2?

Før SP2 var Internet Explorer meget tolerant for fejl i kode på
hjemmesider. Det er den stadig, men men ikke så meget. Så der er flere
hjemmesider du vil opleve opføre sig mærkeligt. Men det er altså ikke MS
skyld, at folk ikke kan finde ud af at kode deres hjemmesider. Til gengæld
for du en browser der er noget mere sikker.

> Hvad hvis man har nogle ulovlige filer på( hvilket man selvfølgelig ikke
> har- da slet ikke musik he he men alligevel) giver det nogle problemer?

Der er ikke noget MS phone home i den.

I det hele taget er de problemer der har været rettet nu. Men jeg vil lige
sige at jeg aldrig har haft nogen. Bare hold din maskine fuldt opdateret.

--
Jakob

Fra : Spirrevip

Dato : 31-12-05 13:50

©©
Støt Julemærkesagen
Klik her ...

Støt Julemærkesagen
Klik her ...
Hej

Tak for hjælpen. Har installeret sp2 nu og der er tilsyneladende ikke nogen
problemer. Kan stadig komme på nette samt læse mail. Så det var sikkert godt
jeg gjorde det. Mine musikfiler virker også stadig( ja sådan nogle har jeg
da)

"Spirrevip"

Fra : Spirrevip

Dato : 31-12-05 16:16

Hej igen

Har alligevel lige et problem med sp2. Plejer at kunne spille Ludo på
www.onlinebanditten.dk og plejer også at kunne skrive i chatten på den side
men det virker ikke mere. I ludo vil brikkerne ikke komme på plads og
spillet afsluttes lige pludselig. Hvad skal der ændres i windows for at få
spillet til at virke.

hilsen Spirrevip

ps
blev lige smidt helt af onlinebanditten - mistede forbindelsen stord er

Fra : hcma

Dato : 31-12-05 17:49

> [...]
> spillet afsluttes lige pludselig. Hvad skal der ændres i windows for at få

Jeg gjorde følgende:
1: scannede for spyware med Ad-Aware.
2: lavede en diskoprydning (Start -> Programmer -> Tilbehør ->
Systemværktøjer -> Diskoprydning)
3: Downloadede en patch fra MS som kunne genskabe min LAN-forbindelse til
internettet, hvis den røg.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
4: Gik ind på Windows Update og så gik det ellers derudaf uden problemer
(bortset fra at jeg sommetider troede at processen var gået i stå - uden
grund )

og læste selvfølgelig nedennævnte:
http://www.abovergaard.dk/#/tip-og-tricks/foer-sp2.htm
http://www.eksperten.dk/artikler/459
http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#SP2
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130
http://www3.telus.net/dandemar/xpsp2.htm

Liste over programmer som man ved kan opføre sig mærkeligt efter
installation af SP2
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130&product=windowsxpsp2

og så lidt fra google
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=service+pack+2+%2Bknown+issues&btnG=Search

Hvis SP2 alligevel har "ødelagt" systemet, kan man fjerne den igen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=875350
eller forsøg med systemgendannelse til en dato før installation af SP2

m v h

hcma