MS Windows
briani 27239
Formatere disk med to partitioner i XP
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 23-12-05 10:12

Hvordan gør man, hvis man vil have en disk, der er delt i to partitioner
renset og smasket sammen til én, når styresystemet hedder XP?

Hvis man booter på XP-cd'en får man vel kun mulighed for at formatere en
partion, og det er netop partioneringen, der skal dø.

Rent historisk solgte jeg for et par år siden pc'en til en kammerat med
win98 på, så dengang var der en vis reson i partitionen - knægten valgte at
lægge XP ovenpå, så nu har den åndenød . . .

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-12-05 10:25

3140 Bjørgheim wrote:
> Hvis man booter på XP-cd'en får man vel kun mulighed for at formatere
> en partion, og det er netop partioneringen, der skal dø.

Du får også muligheden for at slette eksisterende partitioner, så du
sletter blot de to eksisterende og opretter en ny.

http://support.microsoft.com/?kbid=313348 kan du læse meget mere
om partitionering og formattering af diske i XP.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jack

Dato : 23-12-05 14:54

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

Spørgsmålet er jo om du vil bevare de programmer m.m du har, eller det er
en helt ren pc du skal bruge.
Hvis du vil starte forfra, sletter du begge partitioner under instalerring
og laver en ny.
Hvis du derimod skal beholde hvad du har, skal du ha´ fat i f.eks.
Partition Magic som kan klare det for dig. Det koster penge. Der er andre
pgr. der er gratis
Der ligger et på det nye Komputer for alle, har ikke tjekket det og ved
ikke hvor godt det er.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-12-05 15:11

> [...]
> win98 på, så dengang var der en vis reson i partitionen - knægten valgte
> at lægge XP ovenpå, så nu har den åndenød . . .

Det bedste er og bliver: Tag backup og lav en frisk install. af XP. Husk
derefter at hente alle opdateringer inden du installerer noget som helst
andet og start her med install. af evt. antivirusprogram..

Det får du det langt bedste resultat ud af..

/ Michael...

Fra : Jack

Dato : 23-12-05 15:23

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet og start her med install. af evt. antivirusprogram..
>
> Det får du det langt bedste resultat ud af..

Jeps Og så er det aller bedst, at hente xp2 ned inden og ligge den på
en cd så du kan instalerre den, inden du går på nettet og henter de sidste
opdateringer.
Hent den her :

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Og læs evt lidt her :

http://support.microsoft.com/xpsp2getinstall

Merry x-mas

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-12-05 15:40

"Jack" <gopot****@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeps Og så er det aller bedst, at hente xp2 ned inden og ligge den på
> en cd så du kan instalerre den, inden du går på nettet og henter de sidste
> [...]

En udmærket idè ..

/ Michael..

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-12-05 00:50

Jack wrote:

> Jeps Og så er det aller bedst, at hente xp2 ned inden og ligge
> den på en cd så du kan instalerre den, inden du går på nettet og
> henter de sidste opdateringer.

Aller bedst er da at slipstreame sp2 og den orginale windows cd.
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

Eller for de "dovne" findes der et program der kan AutoStreamer
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562

mvh
Henning

Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 23-12-05 16:50

Tak for alle bidrag. Jeg viderebringer dem sporenstregs
vh/Torben