MS Windows
briani 27239
Rens ALLE brugerprofilerne?
Fra : El Guapo

Dato : 22-12-05 10:34

Der findes masser af utilities til Windows XP, som kan lave den
sædvanlige oprydning, dvs. fjerne temp filer, tømme browser
cache, slette cookies osv. osv., på ens egen brugerprofil.

Jeg leder efter én, som kan rydde op på ALLE brugerprofilerne
på maskinen i én arbejdsgang (uden at kende de andre brugeres
passwords). Jeg har slidt godt på både Google og Yahoo men
ikke fundet noget... Det må da findes?

-E.G.

Fra : emj

Dato : 22-12-05 10:49

El Guapo skrev:

>Jeg har slidt godt på både Google og Yahoo men
>ikke fundet noget... Det må da findes?

Prøv "Tune Up Utilities 2006" og "SecuritySuite".
De komme ind i krogene

Hilsen emj

Fra : ///M

Dato : 22-12-05 12:54

emj wrote:

> Prøv "Tune Up Utilities 2006"

Jeg har lige læst produkt info på deres hjemmeside. Jeg synes ikke det lyder
særlig proffesionelt:

a.. NEW! Customize icons, the window style and the boot and welcome screens
under Windows XP
a.. Speeds up your Internet connection
a.. Frees up system memory (RAM)

Nr. 1 i listen her, kan umuligt gøre din pc hurtigere :)
Nr. 2 og 3 giver jeg ikke en dyt for :)

Dog skal det siges at den også lover følgende:

a.. Removes unneeded ballast from your disks
a.. Defragments the Windows registry

Det lyder mere fornuftigt.
Men alt i alt står der intet om at den kan gøre det på flere profiler
samtidigt, ej heller virker det til at være et corporate-produkt hvor man
kan styre det centralt.
Blot mine kommentarer

///M

Fra : El Guapo

Dato : 22-12-05 13:42

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige læst produkt info på deres hjemmeside. Jeg synes ikke det
> lyder særlig proffesionelt:

Jeg er enig. Det ligner mere noget, som udnytter menig-mands uvidenhed
og lover guld og grønne skove. Bevares, det behøver ikke at være et
dårligt produkt, men det får sådan et useriøst skær over sig når de lover
hurtigere internet forbindelse og mere fri RAM. Og jeg leder forgæves
efter det sted, hvor der står at den kan rydde op i ALLE brugerprofilerne?

-E.G.

Fra : El Guapo

Dato : 22-12-05 14:54

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> Prøv "Tune Up Utilities 2006" og "SecuritySuite".
> De komme ind i krogene

"TuneUp Utilities 2006" renser kun ud på den aktuelle bruger-
profil, altså for den bruger, som er logget på. Ikke på de andre
profiler på maskinen.

-E.G.

Fra : pwee

Dato : 22-12-05 13:18

"El Guapo" <hold_ud@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på maskinen i én arbejdsgang (uden at kende de andre brugeres
> passwords). Jeg har slidt godt på både Google og Yahoo men

http://www.neoimagic.com/
Windows og Internetcleaner.
her en af de bedre, desværre ikke gratis.
du bestemmer selv hvad du vil have fjernet.
/pw

Fra : El Guapo

Dato : 22-12-05 14:51

"pwee" <peewee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.neoimagic.com/
> Windows og Internetcleaner.
> her en af de bedre, desværre ikke gratis.
> du bestemmer selv hvad du vil have fjernet.

Med al respekt, så ligner den umiddelbart alle de andre værktøjer
til den slags. Det er lidt for omstændigt i forhold til det jeg leder
efter...

Den for mig perfekte løsning ville være en lille "quick & dirty" utility
som med et snup-tag renser effektivt ud (tømmer cache, cookies,
temp-filer m.m.) på samtlige bruger-profiler i en Windows XP, som
benyttes af op til 20..30 forskellige brugere. Det skal endelig ikke
være noget, som skal forblive installeret på maskinen og som ryder
op løbende, men bare sådan en "her og nu" -løsning.

-E.G.

Fra : Hans Greve

Dato : 23-12-05 00:24

> [...]
> være noget, som skal forblive installeret på maskinen og som ryder
> op løbende, men bare sådan en "her og nu" -løsning.

Hvad med Empty Temp Folders . Mapperne skal godt føres ind første gang.
http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/index.html

Hans Greve

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 17:12

Hans Greve wrote:

> Hvad med Empty Temp Folders . Mapperne skal godt føres ind første
> gang.

Hvis det havde været den samme PC, jeg skulle "muge ud" på hver gang,
og med de samme brugere, så ville den nævnte utility være sagen, men i
min situation vil det betyde for meget manuelt arbjede før brug... hver gang.

Men tak for tippet, jeg kan godt bryge "Empty Temp Folders" i andre
sammenhænge.

-E.G.

Fra : jda

Dato : 27-12-05 04:20

On Thu, 22 Dec 2005 10:34:25 +0100, El Guapo came up with this fine idea
in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> på maskinen i én arbejdsgang (uden at kende de andre brugeres
> passwords). Jeg har slidt godt på både Google og Yahoo men

Du kan prøve User Profile Deletion Utility fra w2k3 kittet. Det er lavet
til at rense klienter ud for lokale profiler. Det kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=901A9B95-6063-4462-8150-360394E98E1E&displaylang=en
--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 17:06

jda wrote:

> Du kan prøve User Profile Deletion Utility fra w2k3 kittet. Det er
> lavet til at rense klienter ud for lokale profiler.

Den renser LIGE en tand for effektivt, da den jo sletter profilerne helt.

-E.G.

Fra : jda

Dato : 28-12-05 01:18

On Tue, 27 Dec 2005 17:06:24 +0100, El Guapo came up with this fine idea
in dk.edb.system.ms-windows:

> Den renser LIGE en tand for effektivt, da den jo sletter profilerne helt.
>

> -E.G.

Så skal du måske prøve hdvalet i stedet for. Den søger bare hele disken for
temp filer og alt muligt andet skrammel og sletter det hvis du vil have den
til det. Du har mulighed for at køre en test først før den sletter det
hele. Kan hentes her: http://www.1saunas.com/gems.htm
--
Jakob

Fra : El Guapo

Dato : 29-12-05 11:16

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> Kan hentes her: http://www.1saunas.com/gems.htm

Desværre, download linken på siden ender blindt.

-E.G.

Fra : jda

Dato : 29-12-05 12:26

On Thu, 29 Dec 2005 11:16:24 +0100, El Guapo came up with this fine idea
in dk.edb.system.ms-windows:

> "jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
>
> Desværre, download linken på siden ender blindt.
>
> -E.G.

Hmmm. Jeg har også været ved at kigge lidt, og jeg kan faktisk ikke finde
den mere. Ud over ved pc magazine som vil have penge for den kan jeg heller
ikke finde den nogen steder. De links jeg plejer at bruge dur ikke mere.
--
Jakob