MS Windows
briani 27239
Hvad hedder de programmer der kan samle ét~
Fra : sdsf

Dato : 19-12-05 21:44

Det kan f.eks bruges til at samle scanninger af en stor plakat med en A4
scanner, eller at lave et 360 graders billede ud af flere billeder med
et digitalkamera.

Fra : Max

Dato : 19-12-05 21:57

Hej

> scanner, eller at lave et 360 graders billede ud af flere billeder med
> et digitalkamera.

Canon kalder deres PhotoStitch.

Mvh Max

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-12-05 09:37

On Mon, 19 Dec 2005 21:43:51 +0100, sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

>Det kan f.eks bruges til at samle scanninger af en stor plakat med en A4
>scanner, eller at lave et 360 graders billede ud af flere billeder med
>et digitalkamera.
Fotoredigerings programmer, som f.eks adobe photoshop eller gimp.
Kræver noget selvstudie, men da billedmanipulation nok er noget
fremtiden kræver af os som kan lidt med en computer, er det værd at
spilde lidt tid med.
Photoshop er dyrt, men nogen gange kan man få fingrene i light version
som følger med diverse multimedie hardware. (jeg har ikke prøvet om
sådanne versioner er til noget)
Gimp er gratis.
Iøvrigt kan det gøres i mspaint.
--
Mvh Benny Andersen

Fra : Gunnar

Dato : 20-12-05 10:19

> [...]
> Photoshop er dyrt, men nogen gange kan man få fingrene i light version
> som følger med diverse multimedie hardware. (jeg har ikke prøvet om
Hej.
Det er også muligt i nogle printere f. eks. Pixma 4000 og 4200.
De kan lave plakater på 4 A4 sider, fra f.eks et lille billede
det bliver så forstørret op.
Gunnar