MS Windows
briani 27239
XP og ny hardware
Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-12-05 17:16

Jeg har en P4-2.4 med XP home preinstalleret.
Den vil jeg godt opgradere med en større processer, og et nyere bundkort med
S-ATA, stadig med de gamle ram, harddisk, grafikkort osv.

Kan man det udskifte bundkort og processer uden at skulle geninstallere?
Alternativt går det nemmere, hvis man kun skifter processor?

Niels

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 13-12-05 17:41

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med S-ATA, stadig med de gamle ram, harddisk, grafikkort osv.
>
> Kan man det udskifte bundkort og processer uden at skulle geninstallere?

Ja normalvis, men vær forberedt på at skulle køre en repair af XP når du
starter op igen

/ Michael...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-12-05 17:42

> [...]
> med S-ATA, stadig med de gamle ram, harddisk, grafikkort osv.
>
> Kan man det udskifte bundkort og processer uden at skulle geninstallere?

Måske, nogle gange går det , andre gange går det ikke.
Så med mindre du vil ende med at stå med et smadret system, så tag den sikre
metode. I alle tilfælde ville jeg tage en backup inden.

Den sikre metode er at afinstallere eventuelle bundkort specifikke drivere,
lukke ned, skifte kortet, boote på installations cd'en, og køre en
repair-install. Så bevarer du dine indstillinger/programmer.

> Alternativt går det nemmere, hvis man kun skifter processor?
Ja