MS Windows
briani 27239
Mappe der ikke kan slettes
Fra : Vagn Kofoed

Dato : 11-12-05 13:21

Jeg har en mappe jeg ikke kan slette. Når jeg forsøger får jeg en box med
"Mappenavnet er ugyldigt". Jeg har forsøgt fra DOSbox, men den giver samme
melding. Mappenavnet står med grønt. En chkdsk retter ikke op på problemet.

Er der nogen ideer?
Vagn Kofoed

Fra : Snuden

Dato : 11-12-05 15:12

On Sun, 11 Dec 2005 13:21:28 +0100, "Vagn Kofoed"
<vagn.SLETkofoed@mail.dk> wrote:

> [...]
>melding. Mappenavnet står med grønt. En chkdsk retter ikke op på problemet.

Mappen og dens evt. indhold er krypteret. Det er kun den bruger der
har foretaget krypteringen der kan slette den.
--
Snuden

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 12-12-05 08:45

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev

> Mappen og dens evt. indhold er krypteret. Det er kun den bruger der
> har foretaget krypteringen der kan slette den.
> --
> Snuden

Det er muligt du har ret. Jeg kan bare ikke se hvordan det har kunnet ske.
Jeg er den eneste på maskinen og jeg bruger hverken kryptering eller anden
form for intern beskyttelse. Men det er jo i og for sig osse ligegyldigt.
Sagen er at jeg har noget på min maskine, som systemet forhindrer mig i at
fjerne. Jeg mener osse at have set noget SW out there, der kunne gøre det.

Til syvende og sidst kan jeg jo bare reinstallere fra scratch, men er det
ikke lidt drastisk?
Vagn

Fra : jamen

Dato : 12-12-05 15:53

Snuden wrote:
> Mappen og dens evt. indhold er krypteret. Det er kun den bruger der
> har foretaget krypteringen der kan slette den.

Man kan godt slettes en anden brugers krypterede filer. Det kræver blot,
man har de nødvendige NTFS rettigheder

Fra : Peter

Dato : 12-12-05 11:22

Vagn Kofoed wrote:

> Jeg har en mappe jeg ikke kan slette.
> Er der nogen ideer?

Et hurtigt, nemt og gratis forsøg er : At oprette en ny (tom) mappe og
så flytte (trække) den mappe du ikke kan slette over i den nye mappe.
Derefter slettes den nye mappe på vanlig vis og tager den anden med i købet.

Jeg ved det lyder underligt og burde vel som sådan ikke kunne lade sig
gøre, men det lykkedes for mig 2 gange at få slette en mappe jeg af
ukendte årsager ikke kunne slette. Hos mig var mappenavnet dog ikke grønt.

Begge gange var i forbindelse med udpakning af en zip eller rar fil med
mapper. Udpakningen skete over netværk (zip filen lå på en andne PC end
den hvor den blev pakket ud på) og med winrar. Mapperne kunne renames
men ikke slettes.

Det er da værd at prøve... virker det så er det ok, og virker det ikke,
tja så kostede det kun få sekunder at prøve.

Hvis du kan flytte din mappe kan et evt. andet forsøg være at oprette en
C:\SletMig mappe og flytte den derover, for derefter at lave en deltree.

Mvh Peter

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 12-12-05 14:47

"Peter" <peter@hisplace.ignore> skrev...

> [...]
> så flytte (trække) den mappe du ikke kan slette over i den nye mappe.
> Derefter slettes den nye mappe på vanlig vis og tager den anden med i

Desværre Peter. Fidusen var ellers charmerende, men nu har jeg en "Ny mappe"
der indeholder en mappe med ugyldigt navn
Vagn

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 12-12-05 14:56

"Vagn Kofoed" <vagn.SLETkofoed@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre Peter. Fidusen var ellers charmerende, men nu har jeg en "Ny
> mappe"
> der indeholder en mappe med ugyldigt navn

Hvad er dit OS, og ved du hvad den mappe indeholder???
Hvad tilhører den???

/ Michael...

Fra : jamen

Dato : 12-12-05 15:53

Vagn Kofoed wrote:
> Jeg har en mappe jeg ikke kan slette. Når jeg forsøger får jeg en box med
> "Mappenavnet er ugyldigt".

Hvad er mappens præcise navn?

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 13-12-05 15:11

"jamen" <jamen@invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er mappens præcise navn?

Til Michael og jamen

Mit OS er XP. Når jeg tager en "Egenskaber" får jeg at vide at størrelse er
0 og diskforbrug er 0. Den indeholder 0 mapper og 0 filer. Når jeg trykker
på "Avanceret" er der sat hak i "Krypter indhold for at sikre data". Det hak
kan jeg fjerne og derefter trykke "Anvend" og slutte. Men når jeg tager
Egenskaber igen er der atter hak i krypteringen.

Mappens navn pt er "gylle", men jeg kan rename den til lige hvad jeg lyster.
Jeg kan osse flytte den hvorhen jeg vil.

Michaels spørgsmål om hvad den tilhører forstår jeg ikke helt. Jeg kan sige
med sikkerhed at der er ingen processer der har fat i den.

Jeg har søgt i registreringsDB efter at have renamet til noget fuldstændigt
fjollet og entydigt, men jeg fik ingen hit.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 13-12-05 16:13

> Til Michael og jamen

Mit OS er XP. Når jeg tager en "Egenskaber" får jeg at vide at størrelse er0
og diskforbrug er 0. Den indeholder 0 mapper og 0 filer. Når jeg trykker

Tjaaee.... Hvad var den oprindelige placering af mappen?? Og. Har du på
noget tidspunkt siddet og rodet med noget programmel tilkryptering??

/ Michael...

Fra : jama

Dato : 13-12-05 21:01

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tjaaee.... Hvad var den oprindelige placering af mappen?? Og. Har du på
> noget tidspunkt siddet og rodet med noget programmel tilkryptering??

mvh.jama