MS Windows
briani 27239
Adgang nægtet til filer
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 08:59

Jeg skal til at ta backup af en 120 gb harddisk, tilsluttet via usb 2.0.

Alt virker fint, men skal jeg slette en fil eller mappe,
så skriver den, adgang nægtet.

Er det en billedmappe, så kan jeg godt gå ind i mappen
og slette billederne, men selve mappen ude på roden
er adgang nægtet, og mappen står der ene tilbage.

Har leget med at slå skrivebeskyttelsen fra ved mappens
egenskaber uden held. Der er ingen andre programmer
som bruger filen (mener jeg).

Hvad kan årsagen være ?

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 11-12-05 10:43

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har leget med at slå skrivebeskyttelsen fra ved mappens
> egenskaber uden held. Der er ingen andre programmer

Det er sansynligt et porogram el. lign. der har fat i det og for at finde ud
af hvilket kan du hente dette:
http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/index.php

/Torben

Fra : hcma

Dato : 11-12-05 11:54

> [...]
>
> Har leget med at slå skrivebeskyttelsen fra ved mappens
> egenskaber uden held. Der er ingen andre programmer

Prøv at overtage ejerskab: http://support.microsoft.com/?kbid=308421
m v h
hc

Fra : Snuden

Dato : 11-12-05 15:14

On Sun, 11 Dec 2005 08:59:21 +0100, "Olesen" <n/a> wrote:

> [...]
>
>Har leget med at slå skrivebeskyttelsen fra ved mappens
>egenskaber uden held. Der er ingen andre programmer

Hvis det sker efter kopieringen er det typisk Stifinderss egen
kopi-funktion der har fat i mappen, også selvom kopieringen er
gennemført. Normalt vil man kunne slette mappen efter en genstart af
Stifinder, eller bare efter kopiering af en anden mappe. En genstart
*skal* få Stifinder til at slippe pipen til mappen - hvis problemet
stadig er der efter genstart er det noget andet der er galt.
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 18:15

Ja ser du, efter genstart kan jeg nemmelig godt slette
ALT det jeg vil, men når PC'en at få 'alt på plads' før
jeg er færdig, er jeg lost igen..