MS Windows
briani 27239
Dele CPU'er
Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 15:50

Jeg har ledt som en gal på Google uden at finde noget, så jeg vil lige
forhøre mig om der er nogen af jer der har en løsning på følgende:

Vi har 5 PC'er i et lille lokalnet, hvor de 4 næsten ikke er belastede mens
den femte arbejder konstant.
Jeg ved at universiteter kan trække på PC'ers CPU-kraft via nettet, men er
der en simpel løsning på at kunne gøre dette lokalt, så den belastede PC får
mere regnekraft?

/Alex

Fra : Fjollefrans

Dato : 07-12-05 19:30

> [...]
> der en simpel løsning på at kunne gøre dette lokalt, så den belastede PC

typisk skal softwaren være skrevet til det, eller det softwaren laver skal
kunne brydes ned i mindre opgaver som kan uddelegeres. hvad laver den
belastede maskine ?

- FF

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 10:14

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> typisk skal softwaren være skrevet til det, eller det softwaren laver skal
> kunne brydes ned i mindre opgaver som kan uddelegeres. hvad laver den
> belastede maskine ?

Så e det nok ikke muligt, idet det stort set er standardsoftware der
benyttes.
Den belastede maskine kører "select"-"group by"-"having" på nogle
monsterstore SQL-databaser

/Alex

Fra : Fjollefrans

Dato : 08-12-05 18:50

> Så e det nok ikke muligt, idet det stort set er standardsoftware der
> benyttes.
> Den belastede maskine kører "select"-"group by"-"having" på nogle
> monsterstore SQL-databaser

ok, lige netop databaser kan ofte køre i en cluterkonfiguration, afhængig af
hvilken database server det er. men om der er noget at hente er svært at
sige, hvis maskinen ikke kan følge med kan man måske overveje at kigge lidt
på hardwaren.

Fra : Steen

Dato : 07-12-05 19:33

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> der en simpel løsning på at kunne gøre dette lokalt, så den belastede PC

jeg mener man kan noget i Linux.

Prøv at spørge i dk.edb.system.unix

Det kommer selvfølgelig an på hvad i ellers bruger computerne til

Hilsen

Steen