MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg Windows til at bruge
Fra : Holst

Dato : 07-12-05 10:38

Her for nylig gemte jeg en mail i Thunderbird. Det gjorde jeg ved at
højreklikke og vælge "Gem som ..." eller noget i den stil.

I den forbindelse blev der gemt en *.eml fil. Fint så langt.

Når jeg nu i dag dobbeltklikker på denne fil, så åbner Windowns Outlook
Express i stedet for Thunderbird. Det er jeg naturligvis ikke
interesseret i.

Hvordan kan jeg få Windows til at åben Thunderbird, når jeg
dobbeltklikker på en *.eml fil?

Så vidt jeg ved, så er Thunderbird sat op som standardbrowser. Det er i
hvert fald Thunderbird, der bliver brugt, når man klikker på en
mailadresse i både Firefox og IE.

Windows XP Home SP2

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-12-05 11:40

On Wed, 07 Dec 2005 10:38:09 +0100, Holst <newsdec05@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så vidt jeg ved, så er Thunderbird sat op som standardbrowser. Det er i
>hvert fald Thunderbird, der bliver brugt, når man klikker på en

Højreklik på filen og vælg "Åben med" i rullemenuen og vælg derefter "
Vælg program".
Derefter vælger du Thunderbird fra listen (eller finder den vha.
Gennemse) og sætter et flueben i boksen "Brug altid.....".

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 15:03

jubija@yahoo.dk wrote:

> [...]
> Derefter vælger du Thunderbird fra listen (eller finder den vha.
> Gennemse) og sætter et flueben i boksen "Brug altid.....".

Ja, det lyder jo ganske nemt. Det er så gjort.

Men der sker bare ikke rigtig noget. Thunderbird hopper godt nok
forrest, men mailen indlæses og vises ikke.

Hmmm ...