MS Windows
briani 27239
Ændre Windows opstart
Fra : Jan Tønder

Dato : 28-11-05 09:39

Hej Gruppe.

Efter at have installeret noget HP software tilknyttet en
multifunktions-printer, så starter min PC ikke længere direkte op i
Windows (Hurtig opstart), men der skal nu vælges Brugerkonto, hvilket
er irriterende, når jeg er den eneste bruger af PC'en.

Det er ikke lykkedes mig at ændre Windows tilbage til "Hurtig opstart"
- altså hvor den går direkte ind i Windows. Har brugt meget tid inde i
menuen Brugerkonti...

Kører Windows XP PRO SP2.

Nogen der DETALJERET kan fortælle hvad jeg skal gøre for at ændre
tilbage til "Hurtig opstart"?

Mvh Jan T

Fra : hcma

Dato : 28-11-05 13:35

"Jan Tønder (slet ZRSXM)" <lotte.jan@ZRSXMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> menuen Brugerkonti...
>
> Kører Windows XP PRO SP2.
>
> Nogen der DETALJERET kan fortælle hvad jeg skal gøre for at ændre

det er fordi du under installation af HP-softwaren også har indtalleret .NET
Framework som kræver brugerlogin.
vh
hcma

Fra : Jan Tønder

Dato : 28-11-05 14:19

det er fordi du under installation af HP-softwaren også har
indtalleret .NET
Framework som kræver brugerlogin.
vh
hcma

OK, kan man gøre noget ved det? Kan man afinstallere .NET?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-11-05 17:07

Jan Tønder wrote:
> OK, kan man gøre noget ved det? Kan man afinstallere .NET?

Start -> Kør -> Skriv 'control userpasswords2' og tryk Enter ->
Sæt flueben i 'Brugere skal angive...'

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-11-05 17:08

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Sæt flueben i 'Brugere skal angive...'

Rettelse, der skulle stå: Fjern fluebenet i 'Brugere skal
angive...' !

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jan Tønder

Dato : 29-11-05 09:05

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev:

>Rettelse, der skulle stå: Fjern fluebenet i 'Brugere skal
>angive...' !
>
>--
>Mvh.
>Mikael Nørrelund

Har nu løst problemet ved at slette brugerkontoen ASP.net (noget
HP printer-softwaren har installeret) - herefter starter Windows
op uden login/valg af brugerkonto.

Og ja, der skal være flueben i i 'Brugere skal
angive... - ellers skal man nemlig angive password under opstart.

Tak for hjælpen!

Jan T