MS Windows
briani 27239
2 GB ram og swabfil
Fra : Klaus

Dato : 20-11-05 21:22

Hvordan er det nu bedst at lave swabfilen, hvis man kører Win XP med 2 GB
ram?

Fra : René Jensen

Dato : 20-11-05 21:47

Klaus wrote:
> Hvordan er det nu bedst at lave swabfilen, hvis man kører Win XP med 2 GB
> ram?

Jeg har i en længere periode kørt uden swapfil, men et par enkelte
programmer kørte lidt ustabilt, hvilke betød at jeg nu kører med en
swapfil på 512-1024MB. Selv med Skype, Messenger, Adobe Gamma (til
Photoshop), Mozilla, Steam, PowerStrip, eTrust, SetPoint (Logitech) og
Deamon-tools kørende, så bruger jeg ikke mere end ca. 280-300MB RAM.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Klaus

Dato : 20-11-05 22:00

Hvor mange ram har du?
Er det ikke noget med at det er fordelagtigt at definere en swabfil på 1,5
ram?

Fra : René Jensen

Dato : 21-11-05 15:52

Klaus wrote:
> Hvor mange ram har du?

2x1GB Kingston RAM

> Er det ikke noget med at det er fordelagtigt at definere en swabfil på 1,5
> ram?

Lad mig sige det sådan, jeg har ikke haft problemer med at køre en
selvdefinerede swapfil på 512-1024MB.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-11-05 02:25

On Mon, 21 Nov 2005 15:51:52 +0100, René Jensen
<not4u2know@privacy.org> wrote:

>2x1GB Kingston RAM

>Lad mig sige det sådan, jeg har ikke haft problemer med at køre en
>selvdefinerede swapfil på 512-1024MB.

Jeg ville sætte den til 1024 - 1024 så slipper du for at WIndows
resizer den dynamisk, som altid vil ske på de mest ubelejlige
tidspunkter.

Fra : René Jensen

Dato : 22-11-05 14:53

Tveskaeg wrote:
> Jeg ville sætte den til 1024 - 1024 så slipper du for at WIndows
> resizer den dynamisk, som altid vil ske på de mest ubelejlige
> tidspunkter.

Der er jeg skgu' lidt kold i måsen, for swapfilen ligger på en RAID
konfiguration, så mærker slet ikke noget til det. Selvom folk kopierer
data fra mit share (som ligger på RAID diskene), så mærker jeg ikke
betydelig nedgang i ydelse, selvom jeg sidder og spiller computer.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-11-05 22:03

Klaus skrev følgende på usenet:
> Hvordan er det nu bedst at lave swabfilen, hvis man kører Win XP med
> 2 GB ram?

Med 2 gb ram vil du nok i de fleste tilfælde kunne undvære en swapfil - men
ellers bare lav den på 512-2048 kb - det vil jo afhænge af, hvad du kører af
programmer - så prøv dig lidt frem - eller lad XP styre det automatisk.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 3474 spam-mails.

Til gengæld spammer den alle indlæg med disse linier ;-(

Altså et antispam-program, der selv sender spam

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : GB

Dato : 22-11-05 13:33

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in

> Til gengæld spammer den alle indlæg med disse linier ;-(
> Altså et antispam-program, der selv sender spam

Enig. Og hvis man skriver til programmets ophav, får man et arrogant svar -
han er skideligeglad.

GB

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-11-05 13:19

On Sun, 20 Nov 2005 21:22:01 +0100, Klaus wrote:

> Hvordan er det nu bedst at lave swabfilen, hvis man kører Win XP med 2 GB
> ram?

Du skal aldrig sætte pagefilen til nul, det hele er forklaret i de guides
jeg har linket længere nede. Men hvis du er "normal" bruger og f.eks. ikke
laver tung billedredigering m.m. kan du godt slippe af sted med at sætte
den til noget lavt. f.eks. 512-1024 MB eller lign.

Gode links:

http://aumha.org/win5/a/xpvm.php
http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=3&var1=143&var2=0

--
Now Playing:
Velvet Acid Christ - Velvet Pill (Jagged Scar)

Fra :    ab©

Dato : 21-11-05 13:53

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> laver tung billedredigering m.m. kan du godt slippe af sted med at sætte
> den til noget lavt. f.eks. 512-1024 MB eller lign.

Er der noget om snakken, at side-filen har det bedst på sig helt eget drev
(kan skrive og læse samtidig på begge drev) ?

ab (-c:)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-11-05 14:57

On Mon, 21 Nov 2005 13:52:50 +0100,    ab© wrote:

> Er der noget om snakken, at side-filen har det bedst på sig helt eget drev
> (kan skrive og læse samtidig på begge drev) ?

Ja hvis man kan lægge den på sit helt egne drev får man bedst ydelse, og
brug første partition på drev hvis muligt og hvis det er partitioneret.

--
Now Playing:
Velvet Acid Christ - Asphixia (Wasted)

Fra : GB

Dato : 22-11-05 13:35

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in

> Ja hvis man kan lægge den på sit helt egne drev får man bedst ydelse,
> og brug første partition på drev hvis muligt og hvis det er
> partitioneret.

Det ideelle er, at den ikke alene er på en anden disk, men at denne disk
også er tilsluttet den anden IDE-kanal på motherboardet. Hvordan det er med
de nye diske (non-IDE, hvad er det lige de hedder), ved jeg ikke.

GB

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-11-05 17:29

Hej NG,

> Men hvis du er "normal" bruger og
> f.eks. ikke laver tung billedredigering m.m. kan du godt slippe af
> sted med at sætte den til noget lavt. f.eks. 512-1024 MB eller lign.

Jeg har sat min swapfil til 1024-1024 MB, for at undgå fragmentering.

Om det hjælper eller ej skal jeg ikke kunne sige, men oplever efter egen
mening ikke problemer.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)