MS Windows
briani 27239
lukke xp fra skrivebordet - ordentligt?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-05 14:31

Hej

Er den nogen, som kan anbefale et program, der kan lukke XP home direkte fra
skrivebordet med kun eet klik, og som virker 100% stabilt, hvor alt bliver
lukket korrekt?

Claus

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-11-05 15:14

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> skrivebordet med kun eet klik, og som virker 100% stabilt, hvor alt bliver

100 % stabilt og altid korrekt er meget store krav til et
windows program.

Men du burde kunne gøre det med en genvej til shutdown,
prøv at køre shutdown /? i en kommandoprompt for at
checke parametre.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : kk

Dato : 19-11-05 20:01

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> windows program.
>
> Men du burde kunne gøre det med en genvej til shutdown,
> prøv at køre shutdown /? i en kommandoprompt for at

Hej,
Har brugt ovenstående i meget lang tid, og det virker fint.
(Man kan i øvrigt tilføje parametre i sit shortcut, og således regulere
nedlukningen m.h.t. tid.)
mvh
kk

Fra : John T.

Dato : 19-11-05 15:27

> [...]
>
> Er den nogen, som kan anbefale et program, der kan lukke XP home direkte
> fra skrivebordet med kun eet klik, og som virker 100% stabilt, hvor alt

Kan du bruge dette?
Kontrolpanel > Strømstyring > Avanceret,
tekst: Når jeg trykker på.......
Så kan du sætte den til at lukke rigtigt !
Hilsen John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-11-05 12:17

"John T." <kispus@despammed.com> skrev

> Kan du bruge dette?
> Kontrolpanel > Strømstyring > Avanceret,
> tekst: Når jeg trykker på.......
> Så kan du sætte den til at lukke rigtigt !

Det var nu ikke det, jeg mente med ordentligt. Min erfaring er, at der er
tilsyneladende flere måder at afslutte windows på. Nogle er mere sikre end
andre. Det handler jo om, at få lukket alle programmer og processer korrekt,
inden winbøvs lukkes. Og det kan åbenbart gøres mere eller mindre elegant.

Jeg har f.eks. mange gange oplevet, at der opstår problemer, når et eller
andet program siger, at man skal genstarte windows og man får tilbudt at
programmet selv gør det. Ofte blive diverse processer ikke lukket rigtigt.
Derfor lader jeg heller aldrig andre programmer genstarte maskinen, jeg
vælger altid at lukke manuelt.

Claus

Fra : John T.

Dato : 25-11-05 13:26

> [...]
> andre. Det handler jo om, at få lukket alle programmer og processer
> korrekt, inden winbøvs lukkes. Og det kan åbenbart gøres mere eller mindre

Når nu ovenstående funktion findes i XP,
så er der ingen der skal bilde mig ind
at pc,en ikke bliver lukket rigtigt, og dermed menes
at div. kørende programmer bliver lukket ordenligt.
Jeg bruger den hver gang og f.eks. Outlook Express
skal nok fortælle om den er blevet lukket korrekt.
John

Fra : John T.

Dato : 25-11-05 13:46

> Jeg bruger den hver gang og f.eks. Outlook Express
> skal nok fortælle om den er blevet lukket korrekt.
> John

Sorry !
Jeg mente selvfølgelig at OE nok skulle brokke sig
hvis den ikke blev lukket korrekt !
John

Fra : Valle

Dato : 19-11-05 17:11

Hej Claus

Jeg har et program der virker og kan indstilles til et tids punkt, hvor det
lukker ned.

Hvis du er interreseret kan jeg sende det til dig, virker din adresse ?

Mvh Jack Vallentin

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-11-05 20:11

> Er den nogen, som kan anbefale et program, der kan lukke XP home direkte
> fra skrivebordet med kun eet klik, og som virker 100% stabilt, hvor alt
> bliver lukket korrekt?

opret et shortcut på skrivebordet, med
destination: C:\WINDOWS\SYSTEM32\shutdown.exe -s -t 00
start i: C:\WINDOWS\SYSTEM32

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Hans M. Pedersen