MS Windows
briani 27239
irriterende fejl
Fra : Aksel Petersen

Dato : 16-11-05 21:49

Uden at vide hvordan er der opstået et lille irriterende element på min
computer. Muligvis fra en af de automatiske windowsopdateringer.
Når jeg vil lukke for computeren kommer der en del bemærkninger, som det
tager tid at få neutraliseret. Eksempelvis et vindue med:
"Status for indexering i #g. Dette program virker ikke" og i den dur.
Jeg har forsøgt at finde og slette nogle indexeringsfiler, men intet
hjælper.
Hvordan kan jeg få stoppet dette program. Jeg bruger aldrig windows
specielle søgeprogram.
Venlig hilsen
Aksel.

Fra : Peter

Dato : 17-11-05 13:06

"Aksel Petersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælper.
> Hvordan kan jeg få stoppet dette program. Jeg bruger aldrig windows

Det må jo tilsyneladende være et kørende program, der ikke virker korrekt.
Prøv at lukke programmerne i Tray (ved uret) ned, et efter et, før du beder
computeren om at lukke ned, til du rammer det program der laver fejl.
Hjælper det ikke, må du prøve med programmet EndItAll, som kan lukke alle
kørende processer ned, en efter en. Du kan finde programmet, der er
freeware, via Google.

PeterB

Fra : John T.

Dato : 18-11-05 18:44

> [...]
> hjælper.
> Hvordan kan jeg få stoppet dette program. Jeg bruger aldrig windows

Slå indexering fra i Kontrolpanel > Administration > Tjenester,
dobbelklik og vælg f.eks. manuel
Hilsen John

Fra : Aksel Petersen

Dato : 19-11-05 16:33

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Slå indexering fra i Kontrolpanel > Administration > Tjenester,
> dobbelklik og vælg f.eks. manuel
> Hilsen John

Hej John!
Tak for dit forsøg på at hjælpe.
Jeg fulgte din vejledning og kom ind i Indekseringstjenesten.
Den var i forvejen sat til: Deaktiver, men jeg skiftede til manuelt.
Det hele har ikke hjulpet en s..s

Har du andre forslag?

Venligst
Aksel

Fra : John T.

Dato : 19-11-05 18:00

> [...]
> Jeg fulgte din vejledning og kom ind i Indekseringstjenesten.
> Den var i forvejen sat til: Deaktiver, men jeg skiftede til manuelt.

1/Jeg ville nok prøve at sætte den til "Aktiver" og så genstarte,
derefter "Manuel" eller "Deaktiver" og så genstarte igen.
Jeg har oplevet at der er ting der først virker efter en genstart
selv om der ikke kommer besked.

2/ Skriv "msconfig" i kørboksen, se efter om der
er prik i "normal start"
I fanen "start" ser du hvilke programmer der er med i opstarten,
måske er der noget som du ikke har behov for at starte med op,
og så fjerner du bare fluebenet. (Der skal genstartes)
John

Fra : Aksel Petersen

Dato : 20-11-05 13:28

> [...]
> måske er der noget som du ikke har behov for at starte med op,
> og så fjerner du bare fluebenet. (Der skal genstartes)

Hej John!
Tak igen for dine råd.
Jeg gik igen ind i indekseringstjenesten, som på mit apparat kun har 3
stillinger: Deaktiver,manuel og automatisk.
Jeg prøvede at slå om på:automatisk, og mit første indtryk er, at det har
hjulpet.
Den var lidt længe om at lukke, men det skete da uden de sædvanlige
genvordigheder.
Mange tak for det.
Aksel

Fra : John T.

Dato : 20-11-05 14:14

> [...]
> hjulpet.
> Den var lidt længe om at lukke, men det skete da uden de sædvanlige

Jeg ville bestemt så skifte til enten manuel eller deaktiver, hos mig er det
manuel, men det kunne lige så godt være deaktiver for jeg bruger det ikke
og den bruger resurser !
men prøv dig frem her, men husk at genstarte hver gang du laver en ændring.
John

Fra : Aksel Petersen

Dato : 22-11-05 16:27

> [...]
ikke
> og den bruger resurser !
> men prøv dig frem her, men husk at genstarte hver gang du laver en

Hej Jon!
Sorg er til glæde vendt!
Jeg indstillede igen på "deaktiver", og nu lukker den igen ned ganske
normalt.
Især efter jeg har brugt "Startup Control Panel 2.8 by Mike Lin" er
maskinen
blevet nemmere og hurtigere at have med at gøre.
Venlig hilsen
Aksel.

Fra : John T.

Dato : 22-11-05 16:38

> [...]
> maskinen
> blevet nemmere og hurtigere at have med at gøre.

Hej Axel.
Jeg er sørme glad på dine vegne, men det skal da også lige bemærkes,
at jeg har fået mange "guldkorn" her i gruppen, så jeg giver dem
gladelig videre. (der kommer jo stadig nye pc.brugere til)
Og det er jo det gruppen er til for.
Held og lykke fremover.
Mvh. John