MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lange filnavne for .iso filer...
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 09-11-05 18:11

Hej NG,

Mit spørgsmål er om .iso filer kan have ubegrænset lange filnavne eller skal
man holde navnet nede på otte tegn? Det har jeg nemlig hørt rygter om.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : ///M

Dato : 09-11-05 18:46

Glenn Rasmussen wrote:
> Hej NG,
>
> Mit spørgsmål er om .iso filer kan have ubegrænset lange filnavne
> eller skal man holde navnet nede på otte tegn? Det har jeg nemlig
> hørt rygter om.

Kommer an på hvor de skal bruges eller hvad de skal bruges i.
Daemon Tool er fx. helt ligeglad.

///M

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 09-11-05 22:30

Hej M,

> Kommer an på hvor de skal bruges eller hvad de skal bruges i.
> Daemon Tool er fx. helt ligeglad.

Primær brænding af filerne i Nero.

Hvad vil du anbefale? Burde man også bruge _ i stedet for mellem?

F.eks. "en_tur_i_skoven" eller "en tur i skoven".

Tak!

Fra : René Jensen

Dato : 09-11-05 22:55

Glenn Rasmussen wrote:
> Mit spørgsmål er om .iso filer kan have ubegrænset lange filnavne eller skal
> man holde navnet nede på otte tegn? Det har jeg nemlig hørt rygter om.

Jeg tolker dit spørgsmål som tvetydigt.
Filnavnet på .ISO-filen kan have så mange karakterer, som ens operativ
system tillader det.
Filnavnene på filerne, som er indeholdt i en .ISO-fil, kan svaret være
både og. I ISO9960 standarden (mener jeg det hedder), understøttes der
kun korte filnavne på maks otte karakter, et skilletegn og tre
karakterer til efternavnet. Med introduktion af Windows 95, kom begrebet
lange filnavne til Windows platformen, og der har blev således udvidet
med en Joilet standard, der understøtter op til 64 karakterer i et filnavn.
I Nero kan man lempe på restriktionerne, således at man kan brænde en
CD/DVD der har en mappestruktur, som er dybere end otte, tillade
filnavne længere end 64 karakterer samt en total sti længere end 255
karakterer. Dog skal man være opmærksom at disse CD/DVD'ere muligvis
ikke vil kunne aflæses på ældre versioner af Windows dvs. Windows 9x
samt NT.

Håber det gav et bedre overblik.

Med venlig hilsen,
René Jensen