Word 2000
Fra : Is

Dato : 10-01-06 21:46

Hej

Word 2000 sp, er det også der ??

Jeg forsøger at lave mig et (for mig) større dokument, slut resultatet skal
blive en velkomstmappe i en forening.

Jeg prøver at benytte noget af den automatik der er i word, forstået på den
måde, at jeg bruger "overskrift" som formation, for så at lade word lave
index. Det virker også fint nok.

Men jeg har pt 2 ting jeg gerne vil have hjælp til.

1. På side 1 har jeg tænkt at der bare skal stå " Vi ønsker dig velkommen
til vores forening" og længere nede lidt prakriske oplysninger.

På side 2 vil jeg ha index:
Velkommen.......................1
Index...............................2

men hvordan for jeg lavet så det kun står "Velkommen" og ikke hele teksten "
Vi ønsker ..."

2. I mappen vil jeg gerne lave plas til at ejeren af mappen gemme nogle
"private" oplysninger i nogle tomme A4 lommer, men disse skal være med i
index, derfor har jeg på siden kun skrevet en overskrift, for at få siden
med i index. Kan jeg undgå at få disse side udskrevet ??
Jeg ved godt at jeg når dokumentet er færdigt, kan slette "tomme" sider, og
så undlade at opdatere index, men det er ikke godt når der senere skal
rettes i mappen. Og jeg kan også på "printeren" vælge hvilke side jeg ønsker
udskrevet.
Men kan jeg i dokumentet bestemme hvis jeg ikke vil have bestemte sider
udskrevet ??

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-01-06 15:50

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Index...............................2
>
> men hvordan for jeg lavet så det kun står "Velkommen" og ikke hele teksten

Problemet her er, at Word bruger alt, der er markeret med en
overskriftstypografi til sin indholdsforetegnelse. Overskriftstypografierne
er afsnitstypografier, og gælder for kun for hele afsnit (linieskift til
linieskift), så du kan ikek få endel af en linie med i en
indholdsfortegnelse. Til gengæld kan du manuiel slette det overflødige i
indholdsfortegnelsen, når den først er lavet. Men hvis du opdaterer kommer
det med igen - og så er det en ommer

> [...]
> ønsker
> udskrevet.
> Men kan jeg i dokumentet bestemme hvis jeg ikke vil have bestemte sider

Så vidt jeg ved er det kun i forbindelse med udskriften, at du kan vælge at
bestemte sider ikke skal udskrives. Du kan ikke angive i selve dokumentet,
at en side skal springes over.

Jan

Fra : Is

Dato : 11-01-06 19:52

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indholdsfortegnelsen, når den først er lavet. Men hvis du opdaterer kommer

Hej Jan & tak for svar

Mit første "problem" kan jeg vel løse ved først at skrive "Velkommen" gøre
den til "overskrift 2" for så at gøre teksten hvid, den kan så ikke ses i
udskriften - men det kan snyde efterfølgende bruger af dokumentet !

Erik Isager

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-01-06 19:51

> [...]
> ønsker
> udskrevet.
> Men kan jeg i dokumentet bestemme hvis jeg ikke vil have bestemte sider

1: Ikke en løsning men et alternativ
Behøver hele velkomsten at stå i samme linje?
Hvis der f.eks i stedet måtte stå
Vi ønsker dig
velkommen
til vores forening

Altså opdelt på 3 linjer og selvfølgelig med en pæn centrering.
Linje 1 og 3 formaterer du så manuelt med samme font, skriftstørrelse osv.
som din overskriftstypografi har.
Linje 2 får Overskriftstypografien.

Så vil kun Velkommen komme med i index.

2: Kan vel laves ved at indspille en makro, hvor man indspiller sine
udskriftsindstillinger, og så tilføjer det på en knap, genvejstast eller
hvad man finder bedst.

Kurt

Fra : Is

Dato : 11-01-06 23:44

> [...]
>
> 2: Kan vel laves ved at indspille en makro, hvor man indspiller sine
> udskriftsindstillinger, og så tilføjer det på en knap, genvejstast eller

Tak for det ! det skal prøves

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-01-06 00:06

> Tak for det ! det skal prøves

Men vær opmærksom på, at en indspillet makro, vil overspirnge de samem sider
hver gang. Altså fx side 31, 34, og 37-39. Hvis du sletter eller tifføjer
sider til dit dokument, er det ikke de samme sider, der skal overspringes
næste gang.

Jan

Fra : Is

Dato : 12-01-06 15:43

> [...]
> sider til dit dokument, er det ikke de samme sider, der skal overspringes

---
Hej

Ja, det er jeg godt klar over ! der er ikke nogen nemme løsninger

Tak for svar

Erik Isager

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-01-06 18:47