Powerpoint Hyperlink
Fra : KBP

Dato : 09-01-06 19:47

Jeg vil gerne i mit PowerPoint show have indsat et hyperlink der åbner
browseren og finder frem til en bestemt side.

Når jeg prøver kan man godt konstruere linket i PowerPoint, men når man i
diasfremvisning klikker på linket kommer der en besked om at der ikke kan
overføres data fra den webside linket henviser til.

Er der nogen der kan hjælpe?

MVH Karen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-01-06 22:18

"KBP" <kbpHHH@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> diasfremvisning klikker på linket kommer der en besked om at der ikke kan
> overføres data fra den webside linket henviser til.

Kan du ikke fortælle, hvilken hjememside, der er tale om, da det problemet
måske ligger i hjemmesiden.

Jan

Fra : KBP

Dato : 09-01-06 23:00

Det er denne hjemmeside jeg gerne vil linke til:

http://www.maritimtforsoegscenter.dk/lejrskole.htm

MVH Karen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-01-06 09:33

> Det er denne hjemmeside jeg gerne vil linke til:
>
> http://www.maritimtforsoegscenter.dk/lejrskole.htm

I min version af PP (2003) åbner den glimrende. Men første gang jeg åbende
den, direkte i browseren, tog det meget lang tid. Så måske får PP simpelhen
timeout eller noget i den stil.

Jan

Fra : KBP

Dato : 10-01-06 21:56

Mange tak for forsøget.
Min PP - også 2003 - kan ikke håndtere dette. Jeg spørger vores IT
administrator og finder en anden måde at udforme præsentationen på.
Finder jeg en løsning henvender jeg mig igen.

Fra : KBP

Dato : 13-01-06 22:44

Jeg tror jeg har løst problemet med at indsætte link til websider i Power
Point.
Man skal gemme showet som webside og i det vindue der åbnes i browseren med
PP showet slå sin blokering fra sikkerheds status fra.