/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
2 ark til at snakke sammen ? Excel -> Word
Fra : Kim Slotsager


Dato : 04-01-06 00:18

Hej i gruppen

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af ovenstående.
Problemstillingen er svær at beskrive uden tilhørende screendumps, og da jeg
ikke
kunne få lov til at post i dk.binaer har jeg istedet valgt at ligge dem her:
http://ksnet.dk/problem/problemstilling.htm

Jeg håber virkelig der er et par kreative "Officehajer" derude som kunne
tænke sig
at hjælpe mig med opgaven.

På forhånd tak

Kim Slotsager



 
 
Steen Larsen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 04-01-06 05:32

In news:43bb0605$0$38664$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Kim Slotsager <erstat_dette_med_mit_fornavn@ksnet.dk> typed:
> Hej i gruppen
>
> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af ovenstående.
> Problemstillingen er svær at beskrive uden tilhørende screendumps, og
> da jeg ikke
> kunne få lov til at post i dk.binaer har jeg istedet valgt at ligge
> dem her: http://ksnet.dk/problem/problemstilling.htm
>
> Jeg håber virkelig der er et par kreative "Officehajer" derude som
> kunne tænke sig
> at hjælpe mig med opgaven.
>
> På forhånd tak

Hej Kim Slotsager

Ved ikke om dette hjælper men jeg har lavet et klip fra et wordekspert
kursus fra Komputter for alle.

Klip

Ændringer i regnearket rettes også i teksten
I visse situationer kan der være behov for at kæde dataene i et indsat
objekt sammen med ændringer, der foregår i et andet dokument. Fx kan det jo
være, at foreningens budget ændres. Hvis du arbejder med et integreret
objekt, skal du således bagefter ind i Word-dokumentet og opdatere manuelt.
Heldigvis findes der også en rigtig smart funktion, hvor man kan sammenkæde
dataene, så opdateringer i kildefilen slår igennem de steder, hvor fx
budgettet er indsat som et objekt. Det kaldes i Word for "sammenkædede
objekter". Det er ret nemt at etablere en sammenkædning. Du følger langt hen
ad vejen samme fremgangsmåde som med et integreret objekt:

Åbn Word-dokumentet, som regnearket skal indsættes i. Åbn derefter menuen
Indsæt, og klik på menupunktet Objekt … I dialogboksen Objekt 1 klikkes på
fanebladet Opret fra fil 2. Her sættes et flueben i afkrydsningsboksen Kæde
til fil 3. Klik på knappen Gennemse … 4. Når filen er fundet, klikkes på OK
5.

Nu er Excel-arket både integreret i Word-dokumentet og sammenkædet med sit
oprindelige Excel-dokument. Hvis der kommer rettelser til det oprindelige
Excel-dokument, slår det igennem i Word-dokumentet, næste gang det åbnes.

Klip slut


--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe
Cabby 58 f3



Michael Rasmussen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 04-01-06 06:40

"Kim Slotsager" <erstat_dette_med_mit_fornavn@ksnet.dk> skrev i en
meddelelse news:43bb0605$0$38664$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej i gruppen
>
> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af ovenstående.
> Problemstillingen er svær at beskrive uden tilhørende screendumps, og da
> jeg ikke
> kunne få lov til at post i dk.binaer har jeg istedet valgt at ligge dem
> her:
> http://ksnet.dk/problem/problemstilling.htm

Hej Kim

Er tanken den, at når du "printer" udskriften skal den gemme dataene "et
eller andet sted" og når du så åbner Eftersynsrapporten skal dataene
automatisk flettes ind ?
I så fald vil jeg anbefale at du gemmer dataene i en txt fil på din harddisk
og efterfølgende laver lidt VBA-kode i din eftersynsrapport som indlæser
disse. Det kræver at du "printer" en linie ad gangen og efterfølgende danner
den tilhørende eftersynsrapport. Ellers skal der noget mere kode til.

Kan du beskrive lidt bedre hvordan det skal spille sammen ?

Mvh
Michael

Ps. er meget hængt op, så er den en anden haj som kan hjælpe ham med koden
er det fint med mig.



Peter Jensen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 04-01-06 16:08


"Kim Slotsager" <erstat_dette_med_mit_fornavn@ksnet.dk> skrev i en
meddelelse news:43bb0605$0$38664$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej i gruppen
>
> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af ovenstående.
> Problemstillingen er svær at beskrive uden tilhørende screendumps, og da
> jeg ikke
> kunne få lov til at post i dk.binaer har jeg istedet valgt at ligge dem
> her:
> http://ksnet.dk/problem/problemstilling.htm
>
> Jeg håber virkelig der er et par kreative "Officehajer" derude som kunne
> tænke sig
> at hjælpe mig med opgaven.

Hvis du gemmer som excel-fil eller txt-fil eks. kan denne jo bruges som
datakilde
til en brevfletning som jeg formoder du er ude efter ?
Hvis du sørger for at gemme denne fil samme sted og med samme navn
hver gang kan opsætningen laves 1 gang for alle.
Om du så kan leve med at den "printede" excelfil oerskrives fra gang til
gang
må du selv vurdere.
Hvordan ser den fil ud som dannes i excel format ? og hvad med txt formatet
?

Du kan evt. sende denne samt det worddokument du vil flette data ind
i til mig så kan jeg da godt kigge på det hvis ikke brevfletning er noget
du har rodet med.

adresse: peter snabel-a spateldask . dk

--
Peter J



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408843
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste