Kompilerede units
Fra : Khvm

Dato : 10-01-06 14:56

Hej,

Er der nogen der hvordan jeg kan få min delphi 7 Enterprise til ikke at
kompilere units der ikke har været ændret siden kompileren var forbi
sidst og i stedet linke de tidligere kompilerede dcu'er.

Det ville virkelig spare mig for rigtig mange minutter om dagen i
øjeblikket.

Mvh og på forhånd tak, Ken

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-01-06 15:35

Vælg "compile" i stedet for "build". Hvis den stadig kompilerer dem, så er
det fordi compileren mener at noget er ændret - evt. en include-fil?

hilsen
Uffe

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 10-01-06 16:35

hej

HUHA.... du maa ha' rigtig mange linjer code, hvis det tar' flere
minutter .......

/Finn

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-01-06 16:43

Eller måske koden placeret på et langsomt netværksdrev? Det kunne jeg også
forestille kunne være slemt.

Fra : Khvm

Dato : 11-01-06 09:15

Finn Bindeballe wrote:
> hej
>
> HUHA.... du maa ha' rigtig mange linjer code, hvis det tar' flere
> minutter .......
>
> /Finn

Har jeg også.. over 200.000 (Flere minutter er sammenlagt over hele dagen)

Det meste er gammel kode (Det første er skrevet i slutningen af 80'erne
i TP) som jeg nu har fjernet, Problemet er at jeg skal bruge et par
funktioner som stadig bliver vedligeholdt i den gamle kode, og når først
jeg bruger en af de gamle units så henviser de til nogen gamle
komponenter som bliver kompileret HVER gang..

Jeg må skrive de funktioner ind i nogen andre units og så vedligholde
dem 2 steder! suk!! (det er ikke en option at flytte dem)

Men tak for respons.

Mvh Ken.

Fra : Poul S.

Dato : 11-01-06 09:23

"Khvm" <khvmsnabela@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg må skrive de funktioner ind i nogen andre units og så vedligholde dem
> 2 steder! suk!! (det er ikke en option at flytte dem)

Hej

Har du overvejet at flytte de ting du ikke har brug for (evt. gamle
funktioner og komponenter) i DLL? Så det er kun hovedapplikationen der
bliver kompileret?

Mvh. Poul

Fra : Khvm

Dato : 11-01-06 09:27

Poul S. wrote:
> [...]
>
> Har du overvejet at flytte de ting du ikke har brug for (evt. gamle
> funktioner og komponenter) i DLL? Så det er kun hovedapplikationen der

Ja, men problemet er at vi har 2 applikationer, som deler nogen
funktioner. (forretningsbetonede beregninger=ændre sig med nogen
frekvens) Jeg er ved at skrive det ene om så alt det andet er for så
vidt kun statisk set fra min side, der sidder en anden udvikler og
arbejder videre med det andet.

Mvh Ken.

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 10-01-06 21:00

Lidt statistik:

6 1/4 år
325 .dfm filer
392 .pas filer - 4,139 Kb

Dette er eksklusiv kildekode og forms fra 3rd party component'er.

Det tager på en Intel Pentium 4, 3.0 Ghz, HyperThread og 1Gb Ram ca. 3,5
minut at build'e projektet. Ved almindelig compile'ring tager da ca. 1
minut. Al sourcekode ligger lokalt.

Jeg kan skrive under på, at HyperThread'ing virkelig virker. Jeg prøvede at
slå det fra for sjov i BIOS'en. Det gør jeg aldrig igen Det tog rigtig
lang tid bare at compile.

/Brian

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 10-01-06 23:06

hey..

det var sq da noget a et proj.... maa man spørge hvad det er for noget
???? bare af nyskærighed......*S*

/finn

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 11-01-06 14:47

Desværre! Min kontrakt med min kunde påbyder mig total tavshedspligt. Den
klausul har jeg ikke råd til at bryde

/Brian