Hjælp til installation af FlashFiler
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 28-12-05 09:23

Hej NG.
Glædelig Jul og Godt nytår til jer alle.
Efter ikke at have brugt Delphi i et års tid skal jeg igen i gang, men det
er selvfølgelig ikke uden problemer.

For lang tid siden installerede jeg i D5 FlashFiler2.13 databasen. I
mellemtiden har jeg formateret min HD og geninstalleret Delphi 5.
Nu vil jeg gerne have installeret Flashfiler igen, men det har ikke været
muligt for mig, sikkert fordi jeg aldrig har haft rutine i den slags.

I Read-me filen til FF står der følgende:
To install TurboPower FlashFiler 2 into your IDE, take the following
steps:
1. Unzip the release files into a directory (e.g., d:\ff2).
2. Start Delphi or C++Builder.
3. Add the source subdirectory (e.g., d:\ff2\source) to the IDE's
library path.
4. Open & compile the runtime package specific to the IDE being
used.
5. Open & install the designtime package specific to the IDE being
used. The IDE should notify you the components have been
installed.

Pkt 1 og 2 er til at klare. Pkt 3 mener jeg også at have gjort rigtigt, jeg
har tilføjet stien under Environment Options/Library.
Men derefter er der problemer, jeg har prøvet forskellige ting, men uden
held.

Er der en behjertet sjæl, der kan fortælle mig (ret præcist) hvordan jeg
gør!!!

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 28-12-05 09:46

Hej Kurt,

hvilken fejl får du?

Hvis du er 100% sikker på at din library path er korrekt, så burde det
virke.

Får du fejl når du udfører punkt 4 og/eller 5? Pakkerne skal installeres før
du prøver at compile et projekt.

/Brian

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 28-12-05 12:13

"Brian Andersen (www.europeansoftwarehouse.com)" <x@x.x> skrev i en
meddelelse news:Ofssf.3386$Cl2.95065@news000.worldonline.dk...
> [...]
> virke.
>
> Får du fejl når du udfører punkt 4 og/eller 5?
-------------------
Der sker tilsyneladende intet, men det er nok fordi jeg ikke gør det
rigtige.
-------------------
Pakkerne skal installeres før
> du prøver at compile et projekt.
>
> /Brian
-------------------
Det med at pakkerne skal installeres har jeg fuldstændig glemt alt om.

Under d:\FF2 er der bl.a. følgende dir og filer:
Bin\*.exe, *.hlp; *.dll; *.log
Package\*.dpk; *.rc; *.res; *.bpk; *.cpp; *.mak
Source\(nogle dir)
Source\*.atg; *.dcr; *.dcu; *.dfm; *.inc; *.pas; *.rc; *.res; *.srm;
*.str

Pkt. 4: Hvilken type filer skal jeg åbne og kompilere?
Hvad gør jeg under pkt.5?

Mvh Kurt

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 28-12-05 12:33

Du skal compilere både runtime og designtime pakkerne. Det er dem med
filendelserne: *.dpk (Delphi PacKage). Designtime pakkerne skal du huske at
installere.

Filerne ligger formentlig i udgaver til flere version af Delphi. Du skal
compilere dem der hedder noget med "5" i filnavnet. De passer til din Delphi
5 Compiler. Sådan plejer det at være...

Ellers, må der stå noget mere i Read-me filen.

/Brian