Tegneprogram
Fra : Jan

Dato : 08-12-05 15:26

Hej gruppe

Jeg er på udkig efter et "MS Paint"-agtigt Flash tegneprogram til en
børnehaves hjemmeside.
Kender i en sådan flash-animation?

Mvh. Jan

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 08-12-05 20:07

Jan <askforit@noget.dk> wrote:

> Hej gruppe
>
> Jeg er på udkig efter et "MS Paint"-agtigt Flash tegneprogram til en
> børnehaves hjemmeside.
> Kender i en sådan flash-animation?
>
> Mvh. Jan

Har du søgt på internettet
--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Jan

Dato : 09-12-05 00:34

"Henrik Rasmussen" <henrikrfjernes@mail.dk> wrote in message

> Har du søgt på internettet
> --

Nej, hvordan gør man det? Er det det man bruger det dersens oggle-goggle
til?

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 09-12-05 16:43

Jan <askforit@noget.dk> wrote:

> "Henrik Rasmussen" <henrikrfjernes@mail.dk> wrote in message

> Nej, hvordan gør man det? Er det det man bruger det dersens oggle-goggle
> til?

Kunsten er at skrive det rigtige i søgefeltet.
Det tog mig et halvt minut at finde et "tegneprogram lavet i Flash"!!!

Hint! De fleste sider på internettet er skrevet på et andet sprog end
dansk - gæt selv hvilket der er det mest benyttede!

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Jan

Dato : 09-12-05 23:04

> Kunsten er at skrive det rigtige i søgefeltet.
> Det tog mig et halvt minut at finde et "tegneprogram lavet i Flash"!!!

Kan jeg så få dig til at lægge et link til det her?

De eneste interessante jeg har fundet er:
http://www.imagination3.com/ (som er ganske fed, men ikke hvad jeg skal
bruge)
http://williamfawcett.com/websketch (samme som ovenstående. For omfangsrig
til børn)
http://artpad.art.com/artpad/painter/

Fællesnævneren for de ovennævnte er, at de er for avancerede for børn.

> Hint! De fleste sider på internettet er skrevet på et andet sprog end
> dansk - gæt selv hvilket der er det mest benyttede!

Ja, den har jeg gennemskuet.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 09-12-05 23:53

Jan <askforit@noget.dk> wrote:

> [...]
> til børn)
> http://artpad.art.com/artpad/painter/
>
> Fællesnævneren for de ovennævnte er, at de er for avancerede for børn.

Hvorfor får vi først de oplysninger nu?
--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Jan

Dato : 10-12-05 15:34

> Hvorfor får vi først de oplysninger nu?

Fordi de ikke er relevante i forbindelse med det stillede spørgsmål.
Jeg spørger efter et "MS Paint" lignende Flash-program, og ingen af de tre
fundne har en lighed med Paint.

Jeg er ikke kendt i Flash-programmering, så jeg ved ikke hvilke "nøgleord"
der skal søges på for at finde frem til noget brugbart for mig, derfor
stillede jeg spørgsmålet. Jeg mener sådan set at mit spørgsmål var ganske
enkelt og letforståeligt, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare kunne
besvare det, eller lade være.

- Jan

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 10-12-05 18:55

Jan <askforit@noget.dk> wrote:

> "Henrik Rasmussen" <henrikrfjernes@mail.dk> wrote in message

> Fordi de ikke er relevante i forbindelse med det stillede spørgsmål.

Sludder! De tjener da som eksempler på hvad du ikke søger.

> Jeg spørger efter et "MS Paint" lignende Flash-program, og ingen af de tre
> fundne har en lighed med Paint.

Her ville en uddybning åbenbart have været på sin plads: med "lighed"
mener du at brugerfladen skal se ud som MS Paint? Det bliver nok lidt
svært hvis ikke man skal rende ind i MS's juridiske afdeling.

> Jeg er ikke kendt i Flash-programmering, så jeg ved ikke hvilke "nøgleord"
> der skal søges på for at finde frem til noget brugbart for mig, derfor
> stillede jeg spørgsmålet.

Det kræver ikke kendskab til Flashprogrammering at søge med Google.

>Jeg mener sådan set at mit spørgsmål var ganske enkelt og
>letforståeligt,

Jo mere præcist du spørger jo nemmere er det at give et brugbart svar.

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Thomas gade

Dato : 23-12-05 10:23

Henrik Rasmussen wrote:

> [...]
>>

>Det kræver ikke kendskab til Flashprogrammering at søge med Google.

>Jo mere præcist du spørger jo nemmere er det at give et brugbart svar.

Jeg synes der bliver spurgt ret prcist. Et - MS Paint"-agtigt Flash
tegneprogram til en børnehaves hjemmeside -.

HVis du ikke vil hjælpe med det konkrete problem så er der ingen grund til fortsat at komme med indlæg. Det er jo ikke "undervisning" i brug af usenet eller google der bliver spurgt efter.
Har du fundet interessante links på google vil de være relevante for et indlæg her i gruppen.

Mvh Thomas

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 24-12-05 16:23

Thomas gade <dazzle@frac.invalid> wrote:

> HVis du ikke vil hjælpe med det konkrete problem så er der ingen grund til
> fortsat at komme med indlæg.

Den lader vi lige stå et øjeblik!

--
Venlig hilsen Henrik Rasmussen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-12-05 09:33

"Jan" <askforit@noget.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til børn)
> http://artpad.art.com/artpad/painter/
>
> Fællesnævneren for de ovennævnte er, at de er for avancerede for børn.

Det er jeg ikke enig i!

Det sidste er så nemt at bruge, og kan så lidt at jeg vil mene at ethvert
barn kan bruge det.

De har ikke samme skræk for at prøve sig frem og det kan så lidt at det ikke
tager lang tid at "kunne det hele".

Har du afprøvet det på nogle børn - prøv da evt. at lægge det på hjemmesiden
og se hvad der sker

mvh Michael

Fra : Bob \(-:

Dato : 28-12-05 13:16

"Jan" skrev i en meddelelse news:43984256$0$78281
> Hej gruppe
>
> Jeg er på udkig efter et "MS Paint"-agtigt Flash tegneprogram til en
> børnehaves hjemmeside.
> Kender i en sådan flash-animation?
>
> Mvh. Jan

Hej Jan

Hvad med denne her ikke så meget flash men lidt ms over den
store knapper som er til at finde ud af...
http://www.cs.uu.nl/people/markov/kids/draw.html

--
____ Hilsen Robert _____