Hvorfor virker dette script ikke helt?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 15-01-06 11:28

Hej.
Jeg vil gerne benytte et script der åbner et popupvindue, og har kigget her:
http://javascript.internet.com/cookies/only-popup-once.html

Men jeg kan ikke få dette til at virke: var expDays = 1;
Værdien 0 får det til at åbne hele tiden, mens 1 disabler popup'en. Jeg
troede at værdien 1 og opefter var antal dage inden popup'en måtte komme
igen????

--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-06 14:58

Erik M. Nielsen skrev:

> Jeg vil gerne benytte et script der åbner et popupvindue,

Du er vel klar over at en meget stor del af browserne i dag
blokerer for ikke-requestede pop op-vinduer.

Mange browsere har pop op-blokering indbygget direkte (Firefox,
Opera, Safari, IE 6 på XP/SP2) - og andre browsere (IE6 på andet
end XP) kan have tredjeparts blokkere - fx i form af Google
Toolbar, Yahoo Toolbar, MSN Toolbar eller diverse software-
firewalls.

Hvis man regner med at anvende pop op-vinduer, skal man sørge for
at bede sine brugere om at slå pop op-beskyttelsen fra - og
samtidig have en pokkers god grund til det.

> har kigget her:
> http://javascript.internet.com/cookies/only-popup-once.html

Det er et gammelt eksempel, men det ser nu ud til at virke o.k. her
(IE6/XP-SP2, Firefox 1.5, Opera 8.5). I alle tilfælde har jeg ikke
set selve pop op-vinduet, men beskeden om at det blev blokeret, kom
kun første gang i hver browser.

Må vi se dit forsøg?

Hvilken browser har du testet med?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 15-01-06 15:38

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Må vi se dit forsøg?
>
> Hvilken browser har du testet med?
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Hej Jens.

Jeg har kun testet på IE 6.02
Scriptet ligger på www.hobby-forum.dk , siden i venstre frame.
Værdien 0, forsøger at få popup'en frem ved hvert besøg og fungerer fint.
Værdien 1, som den er sat til lige nu, forsøger at få popup'en frem en gang,
og det lykkedes hvis ellers ikke den bliver blokeret.
Men som jeg læser det, skal popup'en komme frem igen ved genbesøg efter mere
end 14 dag?
Og det er det den ikkke gør.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-06 16:06

Erik M. Nielsen skrev:

> [...]
> den bliver blokeret. Men som jeg læser det, skal popup'en
> komme frem igen ved genbesøg efter mere end 14 dag?

Efter 1 eller efter 14 dage? Det sidste er jo lidt tidskrævende at
teste

Så vidt jeg kan teste virker pop op'en på samme måde på din side
som på eksempelsiden. Men det kan muligvis give problemer når du
anvender cookies i et rammesæt - i hvert fald skal du sørge for at
den side der vil sætte cookies ligger på samme domæne som den side
der indeholder rammesættet (den viste adresse i browseren) - ellers
vil IE blokere for cookies.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-06 16:31

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Efter 1 eller efter 14 dage? Det sidste er jo lidt tidskrævende at
>teste

Det er vel bare at rette datoen på computeren.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 15-01-06 16:41

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Det er vel bare at rette datoen på computeren.
> --

Hehe, det virker. Tak for ideen!