Side, hvor man ikke behøver redigere i .ht~
Fra : Bisse

Dato : 13-01-06 19:49

Hej, er der en der kender en måde til hvordan jeg kan lægge
billeder ud på min ftp server, uden at redigere i htm, filen og
de så kommer ind i et galleri alligevel? udelukkende ved at
overføre filerne?
Mvh. Bisse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 13-01-06 21:32

Hej

Der er flere muligheder

Hvis du har adgang til serveren, enten via et kontrolpalen eller
hvis det er din egen server kan du tillade mappevisning (Dette
kan dog ikke anbefales da alle så kan finde alle finer du har
liggende på serveren, hvis ikke der er en standart fil i hver
mappe. Altså en index.htm, default.asp, index.php eller lignende)

Hvis du derimod har mulighed for at afvikle scripts på serveren,
så som asp, php eller asp.net ville jeg vælge at lave et sådan
galleri.

Jeg bruger personlig et ASP galleri som er udviklet til at finde
billeder i en bestemt mappe og dennes undermapper.

Hvis du også har .Net Framework installeret på serveren kan du
desuden få lavet små thums OnTheFly. Altså du skal intet gøre for
at det virker.

Du kan se mit album her: www.ckweb.dk/cfoto

Og downloade det her:
http://www.iloire.com/vbscript/online_photo_catalog_vbscript.asp

Jeg har dog lavet små modifikationer i mit album, således at
søgestrengen, hvis man søger efter filer, ændre Æ, Ø og Å til AE,
OE og AA således at de passer til filernes navne.

Desuden arbejder jeg med et script så man kan hente EXIF data ud
af filerne OnTheFly

Venlig Hilsen
Christian Kragh

> [...]
> billeder ud på min ftp server, uden at redigere i htm, filen og
> de så kommer ind i et galleri alligevel? udelukkende ved at

Hej

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 14-01-06 20:43

On 13 Jan 2006 18:49:19 GMT, Bisse <spifflermeister@gmail.com> wrote:

> [...]
>billeder ud på min ftp server, uden at redigere i htm, filen og
>de så kommer ind i et galleri alligevel? udelukkende ved at
Hejsa

Undlad index.html, index.htm, index.php i roden på det bibliotek hvor
billederne ligger.

Upload så dine billeder til mappen og du er kørende.

---------------------------
Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.org/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-06 22:01

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org skrev:

>Undlad index.html, index.htm, index.php i roden på det bibliotek hvor
>billederne ligger.

Der er langt fra alle webservere, der tillader directory
listning.
--
Boykot http://yanet.dk og
http://wwww.easywebhost.org