Menu i javascript. Åbne træ og link samtid~
Fra : Palle Jensen

Dato : 13-01-06 19:10

Hej,

Nu håber jeg at jeg kan forklare mig.

Jeg har hentet et script der laver en menu på nettet og er igang med
at fylde noget i den.

Den kan ses her:

http://www.dicte-madsen.dk/diverse/netshape/CSS/

Mit problem er:

Når jeg klikker på "services" så folder der sig en undermenu ud. Det
er helt fint. Men samtidig med at det folder sig ud vil jeg gerne
have at der åbner et link som viser sig ovre til højre i billedet.

Jeg har siddet og stirret på javascriptet. Der er en parameter jeg
kan ændre således at jeg kan få et link til at åbne sig når jeg
trykker på "services". Til gengæld SKAL jeg så klikke på den lille
runde gif for at få menuen til at folde sig ud.

Er der nogen der kan gennemskue hvad jeg skal ændre for at få linket
til at åbne samtidig med at menuen folder sig ud.

Som sagt:

Selve siden:
http://www.dicte-madsen.dk/diverse/netshape/CSS/

Scriptet:
http://www.dicte-madsen.dk/diverse/netshape/CSS/htree.js

CSS filen til scriptet:
http://www.dicte-madsen.dk/diverse/netshape/CSS/styles/htree.css

På forhånd tak...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Tidemann

Dato : 14-01-06 12:22

"Palle Jensen" skrev

Det er vist lavet med frames se her: http://www.dk-hostmaster.dk/

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-01-06 00:34

On 14 jan 2006, Tidemann wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Det er vist lavet med frames se her: http://www.dk-hostmaster.dk/

Ehhh?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-01-06 02:36

Palle Jensen skrev:

> Ehhh?

De har lavet deres design med en frygtelig masse tabeller
i tabeller.

Det er frygteligt, men det fungerer. De kunne lige så godt
have lavet det på en helt anden måde, men det er da bedre
end det de lavede i gamle dage - de har dog udvilket sig

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-01-06 06:52

On 15 jan 2006, Allan Vebel wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> De har lavet deres design med en frygtelig masse tabeller
> i tabeller.

Me confused. Den menu jeg har, har intet med den som er på dk-
hostmasters side. Den ligner blot, og det er helt bevidst.

Jeg spørger helt specifictt til hvad der skal ændres for at jeg kan
få det til at virke. Jeg kan ikke javascript kode.

> Det er frygteligt, men det fungerer. De kunne lige så godt
> have lavet det på en helt anden måde, men det er da bedre
> end det de lavede i gamle dage - de har dog udvilket sig

Rent funktionelt er jeg ikke helt enig med Jer. Der er også mange
store sites der har det på den måde og jeg gan godt lige effekten.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Tidemann

Dato : 15-01-06 16:19

"Palle Jensen" skrev

> [...]
>
> Jeg spørger helt specifictt til hvad der skal ændres for at jeg kan
> få det til at virke. Jeg kan ikke javascript kode.

Kan du ikke bare "låne" deres menu og rette den til??

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-01-06 20:35

On 15 jan 2006, Tidemann wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Kan du ikke bare "låne" deres menu og rette den til??

Nope det var ikke så ligetil. Det er noget CMS værk tror jeg

Men jeg fandt er gut det kunne sin javascript, og nu spiller det.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen