Problem med single quotes '
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 11-01-06 19:49

Hej NG!

Håber nogle kan hjælpe mig med dette problem:

På min hjemmeside bruger jeg en tekst-editor (Cross-Browser Rich
Text Editor) til at opdatere og tilføje nyheder. Editoren har
virket fint indtil nu...Problemet opstår når nogle af mine
tekster indeholder et eller flere ' (quotes)...så kan bryder min
editor sammen eller rettere den viser sig slet ikke.

Eksempel:
nedenstående kode generer editoren
sContent = tekst fra database

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
//Usage: writeRichText(fieldname, html, css_override, width,
height, buttons, readOnly, fullscreen)
writeRichText('rte1', '<% Response.Write sContent %>', '', 500,
250, true, false, false);
//-->
</script>

Det der går galt er, at kommer der et '(quotes) ind i
javascriptet så vises editoren ikke

Eksempel:
writeRichText('rte1', 'Du må ha' det godt', '', 500,

Hvad kan jeg gøre??

Med venlig hilsen

JS

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 11-01-06 20:05

Brug " i stedet.

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 11-01-06 20:28

Hej Jens!

Hvor og hvordan?

udskifter jeg:
writeRichText('rte1', writeRichText('rte1', '<%dynamisk tekst%>',
'', 500,
, '', ´

med dette
writeRichText('rte1', writeRichText('rte1', "<%dynamisk tekst%>",
'', 500,

og kommer der så et dobbelt quote i den dynamisk tekst så virker
scriptet stadig ikke

fejlen bliver jo bare (eksempel)
writeRichText('rte1', writeRichText('rte1', "og han sagde, "blah",
'', 500,

??

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 12-01-06 20:24

Det er i "dynamisk tekst" du skal bruge " i stedet for '.