Sæt selected radio
Fra : Jonas Delfs

Dato : 10-01-06 19:43

Hej -

Hvis brugeren vælger et element i en select-box, skal et bestemt
radio-element selectes. Jeg har således forgæves forsøgt at finde en korrekt
syntax til følgende:

<radio name="radio1" value="first"/>
<select name="select1"
onchange="this.form.radio1['first'].selected='yes'">...</select>
<radio name="radio1" value"second"/>

Hvordan gøres det rigtigt?
På forhånd tak!

Mvh. Jonas

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-01-06 22:53

On Tue, 10 Jan 2006 19:43:23 +0100, Jonas Delfs <jonas@NOSPAMdelfs.dk>
wrote:

> syntax til følgende:
>
> <radio name="radio1" value="first"/>

Mener du ikke <input type="radio"...?
Af hensyn til NS4 bør du også lave mellemrum inden "/>".

> <select name="select1"
> onchange="this.form.radio1['first'].selected='yes'">...</select>

Du kan ikke kalde et felt direkte på dens value. Enten skal du lave en
funktion der gennemløber dine inputs og ser hvilken af dem der har value
== 'first', eller kald den på name eller id.

I dit eksempel (hvis der altså kun mangler form-elementet) kan du rette
ovenstående til:
<select name="select1" onchange="this.form.elements['radio1'][0].checked =
'checked'">
Hvilket medfører at den første radio med name="radio1" bliver valgt.

--
Ryan Kristensen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 10-01-06 23:46

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.invalid> wrote in message
news.s26m22uxxxz6q7@news.inet.tele.dk...

> Mener du ikke <input type="radio"...?

Doh ja - det var blot noget lynhurtig pseudo-kode.

> [...]
> 'checked'">
> Hvilket medfører at den første radio med name="radio1" bliver valgt.

Super - this.form.elements['radio1'][0].checked='checked' - var alt!
Takker!

Mvh. Jonas