Hjælp til javascript i flash MX
Fra : [2100] Kenneth Ricky

Dato : 09-01-06 22:10

Hej Alle.

Fik anbefalet at spørge i denne gruppe af en på dk.edb.programmering.java

Har brug for en smule hjælp.
Har forsøgt mig med google men uden held.

Jeg har brugt følgende script på en knap i flash.

on (release) {
getURL("javascript:NewWindow=window.open('Images/1d.jpg','newWin','width=660,height=880,toolbar=No,location=No,scrollbars=yes,status=No,resizable=No,fullscreen=No');NewWindow.focus();
void(0);");
}

Mit spørgsmål er nu om det er muligt at indsætte en parameter der kan ændre
baggrundsfarven?
Har forsøgt med color=#000000, bgcolor=#000000, color=black men uden held.

Er det overhovedet muligt at definere én farve ?
Et lille tillægsspørgsmål.
Er det muligt at lægge en commando ind der automatisk lukker for vinduet
ligegyldigt hvor man trykker ?
Mere så brugeren ikke skal op og trykke på luk knappen ?
Håber der er nogen der kan hjælpe med et svar.

mvh.

Kenneth.
Fjern NS fra mail ved svar.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-01-06 22:33

[2100] Kenneth Ricky skrev:

> [...]
>baggrundsfarven?
>Er det muligt at lægge en commando ind der automatisk lukker for vinduet

Nej, til begge dele.

For at det er muligt skal billedet linke til en htmlside, hvor
billedet så ligger..
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : [2100] Kenneth Ricky

Dato : 09-01-06 22:45

ok :(
Det var det jeg frygtede.
Men takker for hjælpen :)

mvh.
Kenneth
Fjern NS fra mail ved svar.

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 10-01-06 09:44

Du kan ikke gøre det fra flash / javascript af, men hvis du har adgang til
at kunne lave lidt serverside programmering kan du i stedet linke til et
asp/php/jsp e.lign. dokument hvor du kan sende din farve med som parameter i
urlen.

Du kan muligvis lave samme nummer med rent javascript. Så skal du hive
parameteren ud via lidt strengbehandling.

/Marten