javascript hjælp til endelig validering
Fra : LaLLe

Dato : 09-01-06 19:33

Når jeg forsøger at validere en side på mit site får jeg en fejl.
Fejlen er kan ses på
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.stalkerzone.dk%2F%3Fid%3Dscooterspil&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved den da det er noget
der bliver brugt i et javascript jeg har fundet og implementeret.
Mit bud er at koden ligger i et array i javascript og at xhtml så læser det
første javascript også og så går det galt. Hvad gør jeg? Al hjælp vil være
værdsat.
På forhånd tak
LaLLe

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 09-01-06 21:08

On Mon, 09 Jan 2006 19:33:08 +0100, LaLLe <lalle@stalkerzone.dk> wrote:

> [...]
> det
> første javascript også og så går det galt.

Det letteste er, at lægge dit javascript i en ekstern fil, hvilket også
letter det for brugeren, da browseren så kan cache javascriptfilen.
Ellers kan du omslutte dit javascript af
<!--//--><![CDATA[//><!--
function....
//--><!]]>

--
Ryan Kristensen

Fra : LaLLe

Dato : 09-01-06 21:16

> Det letteste er, at lægge dit javascript i en ekstern fil, hvilket også
> letter det for brugeren, da browseren så kan cache javascriptfilen.

Jeg opdatere det array i javascript filen med php så ingen externe filer.
> Ellers kan du omslutte dit javascript af
> <!--//--><![CDATA[//><!--
> function....
> //--><!]]>
Ja lidt af samme ting jeg lavede. Kom lige i tanke om at min chart tæller
kommentere noget af koden ud med alm html comment tags <!-- og --> og det
prøvede jeg lige rundt omkring de ting jeg havde problemer med og nu
validere den fint. Hvis ikke det er noget i har indvendinger imod vil jeg
nyde omsider at have en side der er 100% valid xhtml og css :)
mvh
LaLLe

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-01-06 23:38

On Mon, 09 Jan 2006 21:16:06 +0100, LaLLe <lalle@stalkerzone.dk> wrote:

> Jeg opdatere det array i javascript filen med php så ingen externe filer.

Du kan godt lave dit javascript i en ekstern fil alligevel, hvis du bare
sørger for at sende content-type: application/x-javascript på den php-fil
du bruger til det.
Det er væsentligt rarere for brugerne, når de ikke skal hente alt
javascript hver eneste gang.

> Hvis ikke det er noget i har indvendinger imod vil jeg
> nyde omsider at have en side der er 100% valid xhtml og css :)

Så er næste skridt (jep, der er aldrig tid til at læne sig tilbage og nyde
sit arbejde), at lave noget ordentligt javascript, hvor du benytter
DOM-metoderne til at tilføje/fjerne elementer i stedet for innerHTML.
Se Lasse Reichstein Nielsens funktion til at ændre indhold i en div.
<url:http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.clientside/browse_frm/thread/b8a0ce5bd0a86ee5/28e0e186b23ec46?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26q%3Dtextnode%26btnG%3DS%25C3%25B8g%26meta%3Dgroup%253Ddk.edb.internet.webdesign.clientside#28e0e186b23ec46>

--
Ryan Kristensen