Filmklip, som afspiller ved hover
Fra : Rune Jensen

Dato : 06-01-06 18:33

Nu er jeg blevet lidt inspireret af f.eks. politikens reklamer på
deres hjemmeside, som nogle gange indeholder små filmklip, men som
kun (heldigvis) afspilles ved berøring med musen - ellers viser de
bare et statisk billede. Dette vil jeg gerne kunne bruge på en
hjemmeside for at skabe liv, men også for at holde den fri for
unødig støj. Hvordan laves de? Og findes der et program, som kan
gøre det automatisk udfra egne filmklip?

Nå, håber, det er rette gruppe...

Med venlig hilsen
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-01-06 09:46

"Rune Jensen" ´wrote in message

>(...)
Jeg har prøvet at søge på nettet, og er kommet frem til en kode
nogenlunde dette
<embed src="images/video.mpg" width=220 height=200 autostart=false
loop=false>

Men den har det problem, at der ikke bliver vist billede ved start,
og man kan heller ikke afspille alene ved hover, ligesom jeg er
lidt bange for størrelsen på videofilen. Så jeg skal måske bruge
Flash i stedet? Slet ikke nogen, som kender et godt program til det
lille projekt, eller en stump kode???

Med venlig hilsen
Rune Jensen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 07-01-06 10:56

Rune Jensen skrev:

> [...]
> unødig støj. Hvordan laves de? Og findes der et program, som kan
> gøre det automatisk udfra egne filmklip?

Så vidt jeg husker, så er det flash film som politiken har som
reklamer, det er aldrig mpeg film direkte indsat! Med flashfilm kan du
jo bare lave en hover funktion, og så køre filmen når musen er over.
Men det er ikke muligt at lave interaktivitet med andet en quicktime,
flashfilm.

(når jeg siger så vidt jeg ved, så er det selvfølgelig fordi de er i
den grad blokeret i min firefox, og selv på arbejde har vi blokeret for
domænet der leverer dem fordi de skaber omkring 75% mere trafik på
daglig basis!)

Claus

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-01-06 12:30

"Claus Jacobsen" wrote in message...

> [...]
over.
> Men det er ikke muligt at lave interaktivitet med andet en
Det var også lidt, hvad jeg havde ventet. Men findes der så et
program som kan gøre det automatisk? Altså lave det til en
Flashfilm og så generere koden til hover måske? Jeg har desværre
ikke meget forstand på hverken Quicktime eller Flash

> [...]
blokeret for
> domænet der leverer dem fordi de skaber omkring 75% mere trafik

Nej, det har jeg også tænkt lidt over. Men så kan man vel lægge et
jpeg billede over filmen.. men det må komme senere.. et problem ad
gangen

Med venlig hilsen og tak for hjælpen

Rune Jensen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 08-01-06 17:26

Rune Jensen skrev:

> [...]
> Nej, det har jeg også tænkt lidt over. Men så kan man vel lægge et
> jpeg billede over filmen.. men det må komme senere.. et problem ad

desværre der bliver du nødt til at arbejde selv! Flash skal du ud og
købe!

Claus

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-01-06 20:21

"Claus Jacobsen" wrote in message
> desværre der bliver du nødt til at arbejde selv! Flash skal du ud
og
> købe!

OK. Tænkte bare, der måtte være mindre programmer til den lille
handling, jeg vil.. har fundet masser programmer, som kan
konvertere fra videofiler til Flash format, og så er halvdelen af
mit formål jo nået. Desværre har de ikke rigtig flere funktioner
end det. Kan man lave en kodestump, som bare afspiller en flashfilm
ved hover?

Venlig hilsen
Rune