Hjælp til smiley script
Fra : Frederik Wordenskjol~

Dato : 02-01-06 21:53

Jeg har lavet følgende script:

function smiley() {
if (!document.getElementsByTagName) return;
var anchors = document.getElementsByTagName("span");
for (var i=0; i<anchors.length; i++) {
var anchor = anchors[i];
if (anchor.getAttribute("id") == "smiley")
document.replace (";)" , "SMILEY");
}
}
window.onload = smiley;

Det virker tydeligvis ikke, da jeg ikke ved hvad jeg skal skrive
for at få scriptet til rent faktisk at erstatte tegnet ";)" med
noget andet. Lige nu skal det erstattes med "SMILEY", men det er
blot midlertidigt!

Det er linien document.replace (";)" , "SMILEY"); jeg er i tvivl
om. Hvad skal jeg skrive for at få Javascript til at ændrer det
der står inde i tag'et?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne