Hjælp til galleri
Fra : nikoaj bach

Dato : 02-01-06 20:31

Ohøj

Jeg er lidt newbi så jeg her meget brug for hjælp....

jeg har en side, hvor mine bruger gerne vil har et foto galleri
også må jeg jo lave sådan et... ;)

Jeg har brugt et af de scripts fra html.dk som virker NÆSTEN...

Foto´s blive bare vist mega store, og jeg vil geren har hjælp til
at gøre dem minder.. Be´om

jeg sætter et link inde til mit galleri, men er ikke helt klar
over om man må dette, hvis ikke så undskyld...:)

jorkim.dk/galleri.asp

På forhånd tak

jorkim aka Nikolaj

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-06 23:52

nikoaj bach wrote:

> Foto´s blive bare vist mega store, og jeg vil geren har hjælp til
> at gøre dem minder.. Be´om

Til det formål kan du bruge et grafikprogram. Det kan ikke tilrådes at lade
browserne om at nedskalere billeder - det er de ikke gode til.

Lav så et sæt thumbnails, som du kan præsentere på din galleriside og lad
hver enkelt thumbnail være link til en stor udgave af samme billede.

> jeg sætter et link inde til mit galleri, men er ikke helt klar
> over om man må dette,

Jo, det er faktisk sådan, vi foretrækker at blive præsenteret for
problemerne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-06 00:48

Erik Ginnerskov skrev:

>Jo, det er faktisk sådan, vi foretrækker at blive præsenteret for
>problemerne.

Men gad vide, hvad det er for et script, der bruges.

Hvis det er noget asp, så kan det sikkert laves som rigtige
thumbnails.

Men Nikolaj må fortælle, hvilket script han bruger, det kan ikke
ses ud af siden.
så ryger du på min ignoreringsliste.