Nemt JavaScript spørgsmål ...!
Fra : Morten

Dato : 01-01-06 21:09

Hej

Jeg skal lave en side med nogle knapper på - når man trykker på knappen skal
den kopiere teksten fra knappen til clipboardet.

Om det er en <input... knap eller bare en <a... knap er ligemeget ...

Jeg har selv følgende kode der kan noget lignende, men jeg kan ikke finde ud
af at tilpasse den så det er knappens tekst der bliver kopieret, samt at
gøre så den kan være på siden mere end een gang ....

<script>
function ClipBoard(tdObj)
{
var holdtext = document.all['holdtext'];
holdtext.innerText = tdObj.innerText;
Copied = holdtext.createTextRange();
Copied.execCommand("Copy");
}
</script>

value="Kopier">Tekst her</td>

<textarea id="holdtext" style="display:none"></textarea>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-06 23:46

Morten wrote:

> <script>
> function ClipBoard(tdObj)
> {
> var holdtext = document.all['holdtext'];

Med document.all frasorterer du brugere af alle andre browsere end IE, som
er den eneste browser, der forstår den formulering. Brug i stedet
document.getElementById

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-06 00:45

Erik Ginnerskov skrev:

>Med document.all frasorterer du brugere af alle andre browsere end IE,

Ikke korrekt, Opera gør også og der vist også andre, der gør.

Men det er forældet kode, som stammer fra Netscape 4/IE 4-tiden,
og bør ikke bruges i dag.

Om Opera understøtter kopi til klippebord, har jeg ikke tjekket.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Morten

Dato : 03-01-06 21:10

> Ikke korrekt, Opera gør også og der vist også andre, der gør.
>
> Men det er forældet kode, som stammer fra Netscape 4/IE 4-tiden,
> og bør ikke bruges i dag.

Er der da en nemmere / bedre måde at gøre det på?

Det skal tilføjes at det er til en side som kun jeg selv skal bruge, så det
behøver ikke tilpasses alle typer brugere...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-01-06 02:14

Morten wrote:

> Det skal tilføjes at det er til en side som kun jeg selv skal bruge,
> så det behøver ikke tilpasses alle typer brugere...

Hvis kun du ser siden, er det selvfølgelig ligemeget, om det virker i andre
browsere end din IE. Men hav det i erindring, hvis du en dag skal bruge
noget i den retning på en side, som skal offentliggøres.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 04-01-06 19:44

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> og bør ikke bruges i dag.
>
> Om Opera understøtter kopi til klippebord, har jeg ikke tjekket.

Både OP of FF har afvigelser i forhold til hvorledes documentets elementer
skal håndteres, mens FF ligger tæt op ad IE er OP noget længere væk hvorfor
og hvad man skal gøre istedet, har jeg ingen ide om, men når man kan tilgå
et dokument element og læse det værdi, så kan det også kopieres og sendes
til udklipsholderen, der intet har med browseren at gøre. Hvordan man tilgår
elementet har jeg ingen ide om, jeg prøvede med både id og name uden
resultat. Men jeg tvivler på at OP er så primitiv at den ikke vil tillade at
dokument elementer ændres dynamisk. Som du selv påpeger, det kunne gøres i
IE/NS4 Så mon ikke OP også kan, hvis man finder den rette syntaks

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg