> Tag en snak med Teleankenaevnet om dette, samtidig klager du til Tele2
> over dette og meddeler dem din opsigelse, hvor det aldrig har
> fungeret. Tele2 har dermed ikke overholdt deres forpligtelser og
> dermed burde din sag igennem teleankenævnet måske kunne give lidt
> kompensation.
>
> Medens din klagesag bliver behandlet er din sag stillet i bero og du
> skal ikke betale regningen fra Tele2 før din sag er behandlet.
Han skal klage til Tele2 først. Teleankenævnet er et ANKEnævn, hvorfor der
skal være noget at anke først (eller selskabet skal have været mere end 3
måneder om at besvare klagen.)
Sakset fra
http://www.teleanke.dk/t2w_263.asp:
<snip>
Har du ikke klaget til teleselskabet?
Du skal sende en klage til teleselskabet. Det skal fremgå klart af brevet,
at du vil klage og hvad klagen drejer sig om. Vi anbefaler altid, at
henvendelser sker skriftligt.
Det er ikke nok at lade være med at betale en regning, som du ikke mener at
skylde selskabet. Teleselskabet kan ikke vide, om du er utilfreds med
regningen eller blot har glemt at betale den.
Har du klaget til teleselskabet men ikke fået svar?
Det tager typisk op til 3 måneder at få en afgørelse fra teleselskabet på
din klage. Hvis du slet ikke har hørt fra teleselskabet inden for en rimelig
tid (4-6 uger), kan du henvende dig igen for at høre, om selskabet har
modtaget din klage.
Hvis du ikke får svar fra teleselskabet inden for 3 måneder, og du har
henvendt dig mere end én gang, kan du klage til Teleankenævnet.
Har du fået en afgørelse fra teleselskabet?
Når teleselskabet har afgjort din klage, og du ikke er enig i afgørelsen,
kan du klage til Teleankenævnet.
</snip>
--
Mvh. Jesper
Som ikke arbejder for Tele2 eller associerede virksomheder.