Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Mail i Firefox
Fra : Gert Lange

Dato : 16-01-06 21:10

Når jeg vil læse mail eller nydedsgrupper i firefox 1.5, starter den
outlook express op.
kan det ikke lade sig gøre, at fåden til at starte Mozilla Thunderbird op
i stedet ?
Hvordan ?

MVH Gert

Fra : Holst

Dato : 16-01-06 21:43

Gert Lange wrote:

> [...]
> outlook express op.
> kan det ikke lade sig gøre, at fåden til at starte Mozilla Thunderbird op

Mon ikke du bare skal sætte Windows op, så Thunderbird er din default
mail- og newsklient.

Fra : Thomas gade

Dato : 16-01-06 22:10

Holst wrote:

> Mon ikke du bare skal sætte Windows op, så Thunderbird er din default
> mail- og newsklient.

Og det gør du i Internet Explorer under Funktioner =>
Internetindstillinger=> Programmer=> i feltet E-mail adresse.

Mvh Thomas

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 19-01-06 13:55

Thomas gade wrote:

> Og det gør du i Internet Explorer under Funktioner =>
> Internetindstillinger=> Programmer=> i feltet E-mail adresse.

Det er så smukt og logisk - skal have ændret default mailklient til
Thunderbird når Firefox bruges og det skal ændres i IE...

Mvh Tommy

Fra : Holst

Dato : 19-01-06 14:07

Tommy Ipsen wrote:

> Det er så smukt og logisk - skal have ændret default mailklient til
> Thunderbird når Firefox bruges og det skal ændres i IE...

I Thunderbirds indstillinger er der altså også mulighed for at angive,
at den skal være default mail/newsklient.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-01-06 15:06

On 19 Jan 2006 13:54:30 +0100, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk>
wrote:

> Det er så smukt og logisk - skal have ændret default mailklient
> til Thunderbird når Firefox bruges og det skal ændres i IE...

Well, det kan også ændres fra Control Panel > Internet Options >
Programs.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : gil

Dato : 19-01-06 15:17

Tommy Ipsen skrev:

> Det er så smukt og logisk - skal have ændret default mailklient til
> Thunderbird når Firefox bruges og det skal ændres i IE...

'Internetindstillinger/Egenskaber for Internettet' finder du også via
'Kontrolpanelet'. Nu er det jo sådan at Explorer (Skrivebordet mm.) og
Internet Explorer i det store og hele er smeltet sammen, så om du ændrer
indstillingen af standart postprogram det ene eller det andet sted er et
fedt.

--
gil

Fra : Gert Lange