[Firefox 1.5] Kan ikke skrive i en form
Fra : Moms

Dato : 05-01-06 15:21

Er jeg den eneste der oplever, at hvis jeg prøver at skrive noget i en form,
så opfatter FF det som en søgestreng og begynder at søge på siden? Dvs. at
jeg ikke kan skrive noget som helst i formen. Så bliver jeg nødt til at
starte en IE op og sidenhen prøve igen med FF. Det virker for det meste OK,
men flere gange om dagen oplever jeg det nummer

Er der andre der har problemet?

Fra : Torben Nielsen

Dato : 05-01-06 15:45

Moms wrote:
> [...]
> starte en IE op og sidenhen prøve igen med FF. Det virker for det meste OK,
> men flere gange om dagen oplever jeg det nummer

Har du prøvet at klikke i feltet du ønsker at udfylde? Det plejer
at stoppe søgningen.
Det irriterer mig grænseløst at man ikke kan fjerne funktionen
fuldstændigt. Den irriterer mig mere end den gavner.

Med venlig hilsen
Torben Nielsen

Fra : Moms

Dato : 05-01-06 16:41

> Har du prøvet at klikke i feltet du ønsker at udfylde? Det plejer

Øhhh, ja - naturligvis. Jeg ved godt hvordan man udfylder en form

Et par andre ting som jeg savner (det var der i den gamle FF) er, at den
fjerne markeringen fra et link, hvis man skriver forkert (selv om den ikke
kan finde andet der er bedre). Hvis jeg havde et link der hed "Test" og jeg
skrev "tesk", så fandt den i starten linket. Nu der fjernes markeringen fra
linket, så man SKAL stave korrekt.
En anden ting er, at man nu heller ikke kan søge på f.eks. "Udfyld formen"
og så efterfølgende trykke tabulator for at komme ind i formen. Det kunne
man også i den gamle version.

Så måske skulle man gå tilbage til 1.0.7

> Det irriterer mig grænseløst at man ikke kan fjerne funktionen
> fuldstændigt. Den irriterer mig mere end den gavner.

?? Du kan da gå ind i Options og fjerne "Begin finding as you write".

Fra : Torben Nielsen

Dato : 05-01-06 17:01

Moms wrote:

> Øhhh, ja - naturligvis. Jeg ved godt hvordan man udfylder en form

Hæhæ, jeg mente nu at du skulle klikke i formen efter at den var
begyndt at søge, altså bringe fokus tilbage til formen. Men jeg
antager at du så har prøvet det. I så fald kan jeg vist ikke
hjælpe dig.

> [...]
> man også i den gamle version.
>
> Så måske skulle man gå tilbage til 1.0.7

Tjoe...

> ?? Du kan da gå ind i Options og fjerne "Begin finding as you write".

Det er min Firefox jævnt kold over for. Den finder lystigt videre
selv om jeg har slået funktionen fra. Det kunne være at jeg
skulle tage mig sammen og fjerne Firefox helt og installere en
ren udgave, den jeg har nu er opdateret fra 0.6 og frem løbende,
så jeg beder måske selv om problemer. :)

Med venlig hilsen
Torben Nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-01-06 17:22

Torben Nielsen skrev:

> [...]
> ren udgave, den jeg har nu er opdateret fra 0.6 og frem løbende,
> så jeg beder måske selv om problemer. :)

Hvis du gør det, så følg lige op med at fortælle om det gør en
forskel. Det kan være meget rart at vide.

--
Bertel

Fra : Torben Nielsen

Dato : 09-01-06 01:26

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvis du gør det, så følg lige op med at fortælle om det gør en
> forskel. Det kan være meget rart at vide.

Det er hermed gjort. Efter at have taget mig sammen og
geninstalleret Firefox 1.5 er jeg nu sluppet af med problemet.

For lige at præcisere: Mit problem bestod i at Find-as-you-type
tog fokus når man udfyldte forms og trykkede på shift (fx når man
skulle skrive sit navn). Dette skete selvom jeg havde slået
funktionen fra. Efter at have fjernet den gamle installation af
Firefox, som var en løbende opgradering fra ca. 0.6 og frem, er
problemet løst.

Som behagelig sideeffekt er opstartstiden nu også reduceret med
ca. 50%, hvilket dog stadig ikke gør den nær så hurtigt som Opera.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-06 17:59

Den 05-01-06 15.21 skrev Moms følgende:
> Er jeg den eneste der oplever, at hvis jeg prøver at skrive noget i en form,
> så opfatter FF det som en søgestreng og begynder at søge på siden?

Det sker også nogle gange her. Så vidt jeg husker, er løsningen at
minimere vinduet og så gendanne det, eller at gøre et andet faneblad
aktivt for så at vende tilbage til det oprindelige faneblad.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 06-01-06 23:08

Moms wrote:
> [...]
> starte en IE op og sidenhen prøve igen med FF. Det virker for det meste OK,
> men flere gange om dagen oplever jeg det nummer

Jeg oplever problemet, men mener også at jeg på et tidspunkt fandt ud
af, at det var fordi formularerne ikke altid var kodet efter "reglerne"
- dvs. hvis formularerne ikke var lavet udfra standard-html, men havde
tilpas mange unoder, så var det muligt at Firefox ikke kunne finde ud af
det... Som et lille høkertrick plejer jeg bare at indtaste input til
formularfeltet i browserens søgefelt, markere det (Ctrl+A) og trække det
ned i det pågældende formular-felt - det er selvf. ikke optimalt, men
jeg er ret tilfreds med find-as-you-type og vil helst ikke slå det fra!

Mvh Tommy

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-01-06 11:19

On Thu, 5 Jan 2006 15:21:07 +0100, "Moms" <moms@REMOV.E.hotmaill.com>
wrote:

> [...]
>starte en IE op og sidenhen prøve igen med FF. Det virker for det meste OK,
>men flere gange om dagen oplever jeg det nummer

Jeg har oplevet det en to-tre gange i al den tid jeg har brugt FF. Har
aldrig fundet en løsning, andet end at det virker igen hvis jeg
genstarter FF.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 22:57

Den 05/01-2006 klokken 15:21, skrev
i <43bd2b54$0$163$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> [...]
> jeg nødt til at starte en IE op og sidenhen prøve igen med FF. Det
> virker for det meste OK, men flere gange om dagen oplever jeg det

Jeg har ofte dette problem, og kender ikke anden løsning, end at
genstarte FF.

Med venlig hilsen,
Kjeld