Mastering Delphi 5?
Fra : FePe

Dato : 11-06-01 19:27

Er det en god idé at købe Mastering Delphi 5 når jeg nu har Delphi 4?
Jeg kan ikke få fat i Mastering Delphi 4 udgaven.

FePe.

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 11-06-01 19:48

FePe wrote:

> Er det en god idé at købe Mastering Delphi 5 når jeg nu har Delphi 4?
> Jeg kan ikke få fat i Mastering Delphi 4 udgaven.

Tjah, der er ikke stor forskel på Delphi 3 og Delphi 5, så 4 må være
endnumere ligesom 5 - og der er ikke sket frygtelige ændringer i sproget
(D5: Overloading og dynamiske arrays)

Go get it...

--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Fra : Jan

Dato : 11-06-01 20:18

In article <3B25124F.A7FA0984@cs.auc.dk>, pinky@cs.auc.dk says...
:FePe wrote:
:>
[...]
:
:Go get it...
:
:> FePe.
:
Frygtelig god bog.
Der er et afsnit som belyser de væsentligste ændringer
fra 4 til 5.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-06-01 22:18

> Tjah, der er ikke stor forskel på Delphi 3 og Delphi 5, så 4 må være
> endnumere ligesom 5 - og der er ikke sket frygtelige ændringer i sproget
> (D5: Overloading og dynamiske arrays)

dynamiske arrays kom med allerede i D4.

Fra : Christian Iversen

Dato : 12-06-01 00:27

> dynamiske arrays kom med allerede i D4.

Det gjorde overloads og ægte DWords faktisk også

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]
Flawless.Dk: [http://domains.flawless.dk]

Fra : FePe

Dato : 12-06-01 09:19

Rasmus Klitgaard-Nielsen wrote:

> Go get it...

Det vil jeg hermed gøre!

FePe.

Fra : Thomas Schulz

Dato : 12-06-01 22:30

> (D5: Overloading og dynamiske arrays)

Var også i D4

Thomas

Fra : Thomas Rose

Dato : 11-06-01 21:08

Hej FePe,

"FePe" <fepe@klog.dk> wrote in message news:3B250D57.27640DF3@klog.dk...
> Er det en god idé at købe Mastering Delphi 5 når jeg nu har Delphi 4?
> Jeg kan ikke få fat i Mastering Delphi 4 udgaven.

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé... dels indeholder bogen et afsnit
der beskriver forskellene mellem Delphi version 4 og 5, og dels er du
"fremtidssikret" hvis du en dag skulle finde på at investere i Delphi 5
(eller på andre måder få mulighed for at programmere i Delphi 5).

Men, jeg vil lige slutte af med et spørgsmål, ikke for at starte den vilde
diskussion af hvad der er bedst (for det er umuligt at sige), men mere for
at opnå en forståelse af dine kriterier - hvorfor har du valgt "Mastering
Delphi 5"?

Cheers,
Thomas

Fra : FePe

Dato : 12-06-01 09:18

Thomas Rose wrote:

> [...]
> at opnå en forståelse af dine kriterier - hvorfor har du valgt "Mastering

Jeg ønsker en bog om de lidt mere avancerede områder inden for Delphi. Jeg har i
forvejen Delphi in a Nutshell, som er en slags opslagsbog og så kan jeg også det
grundlæggende inden for Delphi, så det er derfor jeg har brug for en bog med
andre lidt mere avancerede områder.

Og så har jeg hørt en del om bogen og set nogle anmeldelser af den, så det var
nok derfor.

FePe.