Nybegynder spørgsmål - netværk
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 11-06-01 18:27

Jeg har ADSL hos TDC med Speedstream routeren. Da min kæreste og jeg snart
flytter sammen vil det være smart at koble de to computere sammen. Med
hvordan gør man? Jeg har overvejet at købe en router og evt. en brugt
printserver.

I dag får computeren vist nok automatisk tildelt en IP fra Routeren eller?
Hvad så når/vis man indsætter en printserver?

Mvh

Peter

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 11-06-01 20:12

Hej Peter

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse news:9g2v45$bhp$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg har ADSL hos TDC med Speedstream routeren. Da min kæreste og jeg snart
> flytter sammen vil det være smart at koble de to computere sammen. Med
> hvordan gør man?

Køber en hub/switch og kobler det hele smamen.

> I dag får computeren vist nok automatisk tildelt en IP fra Routeren eller?

Det gør den sikkert. Det kan din kærestes PV også få.

> Hvad så når/vis man indsætter en printserver?

Giv Printserveren en fast IP adresse.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Chris

Dato : 11-06-01 21:04

Du behøves ikke at købe en router mere da routeren fra teledk har fire porte
du kan bruge

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-06-01 21:30

"Chris" <chris@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Du behøves ikke at købe en router mere da routeren fra teledk har fire
porte
> du kan bruge

Peter har NE og routeren dertil har kun 1 lan port
Desuden skal man købe en switch og ikke en router

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855