sklerose
Fra : Thomas

Dato : 11-06-01 17:17

Hejsa

Jeg er ude efter at høre fra andre med diagnosen sklerose. Er der
nogen der mener at vide noget om forum'er eller andet, hvor man kan snakke
med andre, diskutere, stille spørgsmål om symptomer og give gode råd om
udbedrelse af sklerose...
Om ikke andet vil jeg gerne have kontakt til andre med sygdommen.

Med tak og hilsen
Thomas

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-06-01 21:00

Thomas skrev:

>Om ikke andet vil jeg gerne have kontakt til andre med sygdommen.

Jeg kan ikke svare di på dine spørgsmål, men jeg kan da stille dig et.

Hvorfor vil du kun snakke med fokl med sclerose?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-06-01 21:16

Kaj Svenningsen skrev:

>Hvorfor vil du kun snakke med fokl med sclerose?

Kan et stavehandicap ikke bruges?

Fra : Leonard

Dato : 11-06-01 21:36

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev:

>Kan et stavehandicap ikke bruges?
Eller en tastaturspasser ...

--

Kørestolsegnet hus sælges i Odense

Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/
Hjemmesider af denne NGs brugere - http://leonard.dk/link.phtml?kat=d.h.h

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-06-01 21:48

Leonard skrev:

>Eller en tastaturspasser ...

Er det ikke at stramme den?

Fra : Thomas

Dato : 14-06-01 18:58

"Leonard" <not2@sporty.dk> skrev i en meddelelse

> Eller en tastaturspasser ...
>
> --

?????

Thomas

Fra : Lotte M

Dato : 11-06-01 21:19

"Kaj Svenningsen" skrev

> Hvorfor vil du kun snakke med fokl med sclerose?

Måske skal Thomas lære os at kende først!?

Der er ingen tvivl om at skleroseramte har mange ting fælles
med os der skriver i gruppen her og helt sikket nogle af
smuglæserne - hallo - skleroseramte kom så ud af busken

Jeg synes, det ville være rart af få et større kendskab til sklerose
og især kunne jeg tænke mig at høre noget mere om alternativ
smertebehandling....

Nå, vi får se om Thomas vil "snakke" med os.

Btw - Kaj, jeg kommer omkring din indbakke engang i morgen,
når jeg (forhåbentlig) får 10 minutters sammenhængende ro. Jeg
har haft et stillingsopslag i avisen og min telefon har kimet uafbrudt
siden jeg kom hjem fra øen....

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-06-01 21:47

Lotte M skrev:

>Måske skal Thomas lære os at kende først!?

Så flygter han da.

>Jeg synes, det ville være rart af få et større kendskab til sklerose

Enig. Jeg ved ikke meget, bortset fra oplevelsen, da en tidligere
bekendt fik sygdommen.

>og især kunne jeg tænke mig at høre noget mere om alternativ
>smertebehandling....

Tænker du på, hvor hårdt gummu hammeren skal laves af?

>Nå, vi får se om Thomas vil "snakke" med os.

Det vil han da.

>Btw - Kaj, jeg kommer omkring din indbakke engang i morgen,
>når jeg (forhåbentlig) får 10 minutters sammenhængende ro. Jeg

Du er velkommen.

>har haft et stillingsopslag i avisen og min telefon har kimet uafbrudt
>siden jeg kom hjem fra øen....

Du spiller altså også selv for det.

Fra : Lotte M

Dato : 11-06-01 22:12

"Kaj Svenningsen" skrev

> Så flygter han da.

Jeg tror han er væk allerede.....

> Enig. Jeg ved ikke meget, bortset fra oplevelsen, da en tidligere
> bekendt fik sygdommen.

Jeg har også en bekendt med sklerose, han er i behandling med
betaintaferon (sikkert forkert stavet) og det er ikke ubetinget lykken.
En tidligere kollega fik også sklerose og var i løbet af få måneder
kørestolsbunden. Han opdagede dog, at han fik det meget bedre
under varmere himmelstrøg - og flyttede derfor til Spanien.

> Tænker du på, hvor hårdt gummu hammeren skal laves af?

Jeg tænkte på behandling med hash, men ok, det er jo også en
slags gummihammer

> Det vil han da.

Thoooomas - hvor er du?

> Du spiller altså også selv for det.

Tjo. Jeg overvejde skriftlige henvendelser, som jeg plejer, men så syntes
jeg alligevel det var skønnest at få det overstået, men jeg fortrød så'n ca.
da jeg talte med nr. 8 og min morgenmad stadig stod uberørt på bordet.
Det er kollosalt så mange, der gerne vil have et hjælperjob.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-06-01 23:47

Lotte M skrev:

>Jeg har også en bekendt med sklerose, han er i behandling med
>betaintaferon (sikkert forkert stavet) og det er ikke ubetinget lykken.

Jeg kender det ikke. Er det noget bras ligesom kemisk krig mod kræft,
hvor kuren er værre end sygdommen.

>En tidligere kollega fik også sklerose og var i løbet af få måneder
>kørestolsbunden. Han opdagede dog, at han fik det meget bedre
>under varmere himmelstrøg - og flyttede derfor til Spanien.

Den kur lyder umiddelbart sjovere end medicin.
Jeg er bange for, min bekendt efter godt 3 år flyttede til et endnu
varmere sted.

>Det er kollosalt så mange, der gerne vil have et hjælperjob.

Ja selv Annette. Mon de ved, hvad de gør?

Fra : Thomas

Dato : 14-06-01 19:07

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørestolsbunden. Han opdagede dog, at han fik det meget bedre
> under varmere himmelstrøg - og flyttede derfor til Spanien.

Betainteferon er dyrt. 12 glas koster omkring 10.000 kr.
Derfor har staten blandt andet besluttet at man først er brettiget til
behandling med inteferon når man:

· Attakvist sygdomsforløb,

· Mindst 2 attakker (angreb) i løbet af de seneste to år,

· Bevaret gangfunktion (mindst 100 m) uden hjælpemidler.

Det er vilkårene for de fleste med sclerose

Selv er jeg ikke berettiget og ønsker heller ikke at være det...

Thomas

Fra : Fam.Pinderup

Dato : 14-06-01 22:02

Hej

Dette bare til oplysning.

> [...]
>
> · Mindst 2 attakker (angreb) i løbet af de seneste to år,
>
> · Bevaret gangfunktion (mindst 100 m) uden hjælpemidler.

De nye regler vedr. betaintaferon kræver en gangdistance på 20 meter med
hjælpemidler - min mand har lige fået det bevilget!!!

> Det er vilkårene for de fleste med sclerose
>
> Selv er jeg ikke berettiget og ønsker heller ikke at være det...

Birgitte

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 12-06-01 05:10

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote in message news:cbbb7aabc91216421d521bb6ac3ab5fc@kajsvenningsen.dk...

> Så flygter han da.

Gi' ham nu lige chance. Det kræver jo tilløb at stå frem og stå model til en toptunet tastepasser fra Tyholm.

Osse mig

> Enig. Jeg ved ikke meget, bortset fra oplevelsen, da en tidligere
> bekendt fik sygdommen.

Mange gange når man har med handicapser at gøre, må man tænke alternativt.

> Tænker du på, hvor hårdt gummu hammeren skal laves af?

Nå hr. overtastaturpasser. Kender du diagnosen: Gummi-fingre. Det lider man af, hvis man ikke spiser sigtebrød nok!
Det kan måske også de berømte west-jysk knap'er!;-D

> Det vil han da.

Han er jo begyndt - ik?

snip
> --
> Kaj Svenningsen
>
> Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Robert Refsgaard
-------
Smil - det smitter

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-06-01 15:32

Robert Refsgaard skrev:

>Det kan måske også de berømte west-jysk knap'er!;-D

Du sku' bare vide, hvor mange knapper der sidder på mit knapbrædt.
Der er rigtig mange - mere end 10 - og de sidder lige ved siden af
hinanden i én pærevælling.

Fra : Leonard

Dato : 12-06-01 16:32

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev:

>Der er rigtig mange - mere end 10 -

Jeg troede det var 1-2-3-mange ...

Men nu har Robert jo omskrevet og udnævnt dig til
over-tastatur-passer. Det må næsten høre en kasket med til den titel.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-06-01 20:04

Leonard skrev:

>Jeg troede det var 1-2-3-mange ...

Jeg havde hjælper på.

>Men nu har Robert jo omskrevet og udnævnt dig til
>over-tastatur-passer. Det må næsten høre en kasket med til den titel.

Han glemte vist et enkelt s i sidste led.

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 12-06-01 22:47

Og du ka' knap kende dem fra hverandre?

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote in message news:99a51867b2a22f6fb5a5e68a88f928d4@kajsvenningsen.dk...

> Du sku' bare vide, hvor mange knapper der sidder på mit knapbrædt.
> Der er rigtig mange - mere end 10 - og de sidder lige ved siden af
> hinanden i én pærevælling.

Undskyld.
Jeg troede bare så, at det ville være pærelet ;-D
Du har jo da også 11 fingre.

--
MVH Robert Refsgaard
----

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-06-01 01:26

Robert Refsgaard skrev:

>Og du ka' knap kende dem fra hverandre?

Der er knap forskel.

>Du har jo da også 11 fingre.

Nix Jæ'handicappet. Jeg har kun 9,66

Fra : Thomas

Dato : 14-06-01 19:01

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Så flygter han da.

Det tror jeg ikke....

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-06-01 21:44

Thomas skrev:

>Det tror jeg ikke....

Måske er du modigere, end jeg regnede med Thomas.

Fra : Thomas

Dato : 14-06-01 19:00

> Der er ingen tvivl om at skleroseramte har mange ting fælles
> med os der skriver i gruppen her og helt sikket nogle af
> smuglæserne - hallo - skleroseramte kom så ud af busken

Ja...kom frit frem. Jeg ved det er et umådeligt chok at få en kronisk
sygdom. Men husk der vil være perioder hvor man helt glemmer det...

Thomas

Fra : susanne

Dato : 12-06-01 00:50

Søg efter nyhedsgrupper som rummer linien:

mult-sclerosis

Der er tre på min server.

MVH

susanne

--
New newsgroup formed for people with disabilities on intimacy and
relationships

Fra : "derly lütken"

Dato : 12-06-01 21:37

In article <3b24ee0c$0$257$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, "Thomas"
<thomasen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> snakke med andre, diskutere, stille spørgsmål om symptomer og give
> gode råd om udbedrelse af sklerose... Om ikke andet vil jeg gerne have

Har du prøvet scleroseforeningens hjemmeside? Der er en hel masse
virkeligt gode timg at hente, også links til andre sider.

Du finder siden på: http://www.scleroseforeningen.dk/

--
\\Derly
_____________________________

Fra : Thomas

Dato : 14-06-01 19:10

> Har du prøvet scleroseforeningens hjemmeside? Der er en hel masse
> virkeligt gode timg at hente, også links til andre sider.

Ja den er fin nok. Nu er det også bare mennesker på nettet jeg søger...

Thomas

Fra : susanne

Dato : 14-06-01 21:22

uk.people.support.mult-sclerosis
alt.support.mult-sclerosis.alternatives
alt.support.mult-sclerosis

er de nyhedsgrupper, der findes på min server. Der kan være andre på din, prøv
at søge!

susanne

Fra : Katrine

Dato : 09-08-01 18:33

Hej Thomas

Jeg ved det er lang tid siden du har skrevet, men jeg prøver alligevel
med et svar.

På netdokter.dk kan du under debat online finde en gruppe for
sclerosepatienter
http://www.netdoktor.dk/debat/frame.asp?forum_id=77

Derudover findes der flere engelske sider med både opslagstavler og
chat. Hvis du ønsker nogle af de links jeg har liggende kan du lige
skrive igen.

Hilsen
Katrine

http://www.kandu.dk/