[SQL 2K] SELECT med indbygget CONVERT?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 09-01-06 15:01

Hej NG.

Jeg skal vælge alle felter fra en tabel:
SELECT *
FROM Table
WHERE UserID = @UserID

Nu skal to af felterne konverteres til varchar. Kan jeg angive det på nogen
måde, eller skal jeg angive alle felterne som
SELECT Felt1, Felt2, CONVERT(Felt3), CONVERT(Felt4), Felt5 osv.? Det kan jo
godt blive lidt træls på tabeller med mange felter

Mvh
Stefan

Fra : Martin

Dato : 10-01-06 03:11

Stefan Kristensen wrote:
> [...]
> SELECT Felt1, Felt2, CONVERT(Felt3), CONVERT(Felt4), Felt5 osv.? Det kan jo
> godt blive lidt træls på tabeller med mange felter

Aner ikk om det virker i MSSQL, men i mysql virker det :)

SELECT CONVERT(felt), * FROM ....

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-06 10:52

Martin skrev:

> Aner ikk om det virker i MSSQL, men i mysql virker det :)
>
> SELECT CONVERT(felt), * FROM ....

Det virker også fint i MSSQL - om end det nok er en ide at anvende
et alias så man også kan tilgå feltet:

SELECT CONVERT(felt) as konverteretFelt, * FROM ....
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 10-01-06 20:09

> Aner ikk om det virker i MSSQL, men i mysql virker det :)
>
> SELECT CONVERT(felt), * FROM ....

Jens kom mig i forkøbet, men ja, det virker. Det var noget med en skov og et
træ...

Tak for hjælpen.

Stefan

Fra : Morten Majholm

Dato : 11-01-06 00:19

en gang imellem er de f......ing træer bare ikke til at få øje på - damn.

Som en klog mand engang sagde "at tage fejl er at indrømme at idag er jeg
klogere end igår" - hans navn var vist nok Churchill........

venlig hilsen
mr. buuhn Morten