Gode råd til en "ikke-spiller"
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-05 22:42

Hej.

Jeg er midt i 20'erne, men er normalt ikke en spiller. Jeg har dog spillet
en smule da jeg var yngre.Men dengang var spillene vist anderledes.

Hvis man nu vil ud og prøve at anskaffe sig 2-3 spil, hvad kunne så være
interessant i dag. Jo det er selvfølgelig et spørgsmål om temperament, men
sådan generelt?

Jeg vil gerne høre indenfor flere genrer, da jeg jo ikke er spiller og
dermed ikke har en foretrukken genre.

Og dog - jeg har altid godt kunnet lide simulationsspil Har engang prøvet et
flysimulatorspil og spillet det der hed Championship Manager.

Er der i øvrigt nogen, der kender MS Train Simulator og kan sige noget om
det?

Hvad med Pro Cykling Manager?

Og hvad kan nævnes som værdig indenfor action spil?

Fra : Jasper Norman

Dato : 24-12-05 00:03

> Jeg vil gerne høre indenfor flere genrer, da jeg jo ikke er spiller og
> dermed ikke har en foretrukken genre.

Prøv at se på www.gamespot.com Det er i virkeligheden det bedste. Du kan her
se screenshots og downloade demoer. Hvis du skal ud og købe spil for
"rigtige" penge, er det for dyrt at købe de forkerte titler.

/Jasper

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-12-05 00:03

> Jeg vil gerne høre indenfor flere genrer, da jeg jo ikke er spiller og
> dermed ikke har en foretrukken genre.

Du kan høre lidt om de forskellige genrer, og få lidt inspiration her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Computerspil

> Og dog - jeg har altid godt kunnet lide simulationsspil Har engang prøvet
> et flysimulatorspil og spillet det der hed Championship Manager.

Der findes flysimulator-spil med forskellige grader af realisme og
sværhedsgrader. Microsofts Flight Simulator 2004 er nok den mest populære,
men den er kun til at flyve rundt med. Ikke noget med krigs-missioner. Der
findes andre gode flysimulatorer med kampfly, hvilke som er gode kan jeg
ikke sige noget om, da ikke flyver den slags.

Med hensyn til Championship Manager, er der sket en forvirrende ændring, så
firmaet som har rettighederne til titlen har anskaffet sig nye folk og
designet deres nye Championship Manager 5 (CM5), mens folkene som blev fyret
fandt et andet firma, hvor de kunne forsætte den gode grund-idé, dog under
et nyt navn - Football Manager 2006 (FM2006). CM5 er blevet en fiasko, mens
FM2006 forsætter succesen...

> Og hvad kan nævnes som værdig indenfor action spil?

Hvad med Grand Theft Auto serien? GTA San Andreas er den nyeste indenfor
PC'ere, jeg har fået mange gode timer til at gå med at fræse rundt i lækre
øser og pløkke mennesker ned rundt omkring i den kæmpemæssige by/landskab
som er 100% åbent i spillet.

Mvh

Emil

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 24-12-05 01:58

"Michael Sørensen" <ms1 (a) skindbeni . DANMARK> skrev i en meddelelse
> [...]
> det?
>
> Hvad med Pro Cykling Manager?
>
> Og hvad kan nævnes som værdig indenfor action spil?

Inden vi begynder at remse en masse op, så skriv lige, hvad du har af
computer, ikke mindst grafikkort, da det ret tit er det, der halter med de
nye spil. Der er bare ikke noget værrre end at købe et fedt spil, og så ser
det ud som et diasshow pga. for lille maskine.
Ang MS train sim. Jeg har det, og jeg synes, det er en lille smule mere
spændende end at sidde en hel weekend og puste til en nullermand.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 10:46

"/Ole (6000)" <dsl252262VOV@HUNDvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> nye spil. Der er bare ikke noget værrre end at købe et fedt spil, og så
> ser det ud som et diasshow pga. for lille maskine.

Intel P4 3,4 GHz, 1MB L2Cache, 800MHz FSB
512 MB RAM
nVidia GeForce 6610XL 128 MB Grafikkort.

> Ang MS train sim. Jeg har det, og jeg synes, det er en lille smule mere
> spændende end at sidde en hel weekend og puste til en nullermand.

Okay. Ikke overbevisende

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-12-05 11:10

On Fri, 23 Dec 2005 22:41:36 +0100, Michael Sørensen wrote:

> Hvis man nu vil ud og prøve at anskaffe sig 2-3 spil, hvad kunne så være
> interessant i dag. Jo det er selvfølgelig et spørgsmål om temperament, men
> sådan generelt?

Ja siden du spillede har "First Person Shooter" Genren haft sit indtog, du
bør måske prøve et spil eller to i den genre. Jeg er ikke selv så stor fan
af genren men her er nogle eksempeler på populære spil: Half-Life 2, Doom
3, F.E.A.R.

Så er der online rollespillene hvor jeg er lidt med selv. Den helt store i
genren er "World of Warcraft", men der skal du huske det koster penge hver
måned at spille. Selv spiller jeg "Guild Wars" som er i samme genre, men
ikke har månedsvis afgift, kun den pris du giver for spillet. Hvis du bare
vil prøve at snuse lidt, kan du købe "Diablo 2" for en hundredekroneseddel.
(et lidt ældre spil).

Det er de genrer jeg selv kender lidt til, så er der jo simulation,
strategi og sportsspil som jeg ikke kender så meget til.

Nå jo så er der den populære "Real Time Strategi" (RTS) genre, du kan
f.eks. købe Warcraft III for en hundredekroneseddel, penge der efter min
mening er givet godt ud.

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 24-12-05 11:23

Thomas Jespersen wrote:
> [...]
> af genren men her er nogle eksempeler på populære spil: Half-Life 2, Doom

Halflife 2 er jeg med på. MOD(modification)-communitiet er utrolig
stort, og det næste halve år vil jeg gætte på der kommer +5 fulde spil
til HL2. Man får valuta for pengene

/Anders

Fra : Brian Lund

Dato : 25-12-05 02:10

> [...]
> ikke har månedsvis afgift, kun den pris du giver for spillet. Hvis du bare
> vil prøve at snuse lidt, kan du købe "Diablo 2" for en

Når nu vi snakker om MMO (Massive Multiplayer Online) er der også Eve-online
(www.eve-online.com), som er et rum-halløj, det er meget sjovt... Der er
også planetside (www.planetside.com) som er et FPS, som jeg har spillet en
del, fælles for dem begge er dog at de koster at spille (bortset fra. evt.
trial periode), så det er måske lidt "vildt" at lægge ud med, fra en der
ikke er sikker på om han faktisk vil kunne lide det ;)

> Nå jo så er der den populære "Real Time Strategi" (RTS) genre, du kan
> f.eks. købe Warcraft III for en hundredekroneseddel, penge der efter min
> mening er givet godt ud.

Ja, warcraft 3 er helt klart en af de gode, både single og multiplayer,
Command & Conquer: Generals er også ganske sjovt multiplayer, men
singleplayer er det lidt for kort (storyline)!

Multiplayer spil er helt klart ca. 1000 gange sjovere end singleplayer!

Brian

Fra : Silver

Dato : 25-12-05 01:32

> Og hvad kan nævnes som værdig indenfor action spil?

Først ville jeg spørge dig hvilket system du har anskaffet dig ang. pc, men
hvis du lige har købt ny pc så vil alle de forslag jeg kommer med her
sikkert kunne spilles uden problemer.

Well jeg vil dele mine forslag op i genre

RTS : real time strategi

Der vil jeg uden nogen tvivl slå på store trommer for Rise of Nation og Rise
of Nations - Thrones and Patriots (udvidelse)

FPS : first person shooter

F.E.A.R. et nyt FPS som rykker genren godt og grundigt fremad, jeg har selv
gennemført det 2 gange nu og syntes at oplevelsen næsten er ligeså god 2
gang selvom man ved hvad og hvor der sker noget.

Halflife 2, det er godt, andet er der ikke at sige om det!

Doom 3, meget dyster og utrolig flot de steder hvor man kan se noget.....var
selv vild med det indtil HL2 udkom :)

Kørespil

Need For Speed Most Wanted, at blive jagtet af 27 politibiler er en
oplevelse som ikke kan beskrives men skal opleves!!! WROOOOM!

Mvh
Silver