Hjælp til confirmbox
Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 23-12-05 15:09

Hej NG, håber i kan hjælpe mig.
Jeg er ikke god til JaveScript, men har brug for en confirmbox
der der kan kaldes med forskellige værdier.

Noget i stil med dette:

Jeg kan ikke få dette script til at virke, for jeg ved ikke
hvordan jeg skifter mellem tekst og komando, jeg har prøvet som
jeg ville gøre det i asp men det virker ikke

<script type="text/javascript">
function sikker(id) {
if (confirm("Skal det slettes")) {
location.href = "slet2.asp?dato=" & id;
}
}
</script>

Jeg laver dette udtræk fra en database. Jeg ønsker brugeren skal
trykke på ok før der slettes noget.

Response.write "<a href=""javascript:sikker(" & rs("KalenderId")
& ");"" title='Slet opslag'>Slet</a>"

Håber jeg har forklaret mit problem.
Hvis det er en bedre måde at gøre det på må I endeligt sige til.

Venlig hilsen Tonni Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 23-12-05 22:14

"Tonni Rasmussen" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan jeg skifter mellem tekst og komando, jeg har prøvet som
> jeg ville gøre det i asp men det virker ikke

--------------------------------------^
Dit & skal være et +

> }
> }
> </script>

/Kasper

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 24-12-05 11:20

&gt; > location.href = "slet2.asp?dato=" & id;
&gt; --------------------------------------^
&gt; Dit & skal være et +

Tak Kasper, det var lige det der skulle til, nu virker det som det
skal.

God jul hilsen Tonni

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 24-12-05 13:33

&gt; > location.href = "slet2.asp?dato=" & id;
&gt; --------------------------------------^
&gt; Dit & skal være et +

Tak Kasper det var lige hvad der manglede.

God Jul

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 24-12-05 16:29

Hej igen til NG

Jeg har fået confirmboxen til at virke som den skal sammen med
min kalender, nu skal den bare virke sammen med et fotoalbum.
Under hvert billede kan man trykke for at slette et billede, men
jeg vil gerne have at man skal trykke ja i en confirmbox før
billedet slettes.

Det ser sådan ud:

*** 1) ****
Jeg har denne confirmbox der ellers virker fint.

<script type="text/javascript">
function sikker(P) {
if (confirm("Skal billedet slettes?")) {
location.href = P;
}
}
</script>

*** 2) ****
Men når jeg kalder den med denne linie går det galt, alle mine \
forsvinder og der sker noget med det forste tegn efter \

href="javascript:sikker('SletBillede1.asp?fil=D:\web\localuser\ma
dslerche.dk\public_html\images\fotoalbum\t_001_blandet\17_Sne.jpg
&amp;mappe=t_001_blandet&amp;placering=t_001_blandet/17_Sne.jpg')
;"

*** 3) ****
Jeg bliver sendt over på denne side:
http://www.madslerche.dk/VisFotoalbum/SletBillede1.asp?fil=D:webl
ocalusermadslerche.dkpublic_htmlimages%0Cotoalbum_001_blandet%0F_
Sne.jpg&mappe=t_001_blandet&placering=t_001_blandet/17_Sne.jpg

Jeg ved desverre ikke så meget om JaveScript, men måske I kan
fortælle mig hvad jeg gør galt.
Venlig hilsen Tonni

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 27-12-05 11:56

> [...]
> Men når jeg kalder den med denne linie går det galt, alle mine \
> forsvinder og der sker noget med det forste tegn efter \

Grunden er at \ betyder at det efterfølgende tegn får en ny mening.
f.eks. så er linieskift i javascript "\r\n" eller ofte bare "\n".

for at beholde din \ skal du sætte en ekstra \.

> [...]
> dslerche.dk\public_html\images\fotoalbum\t_001_blandet\17_Sne.jpg
> &amp;mappe=t_001_blandet&amp;placering=t_001_blandet/17_Sne.jpg')

bliver så til

Fra : Tonni Rasmussen

Dato : 27-12-05 17:40

> Grunden er at \ betyder at det efterfølgende tegn får en ny mening.
> f.eks. så er linieskift i javascript "\r\n" eller ofte bare "\n".
>
> for at beholde din \ skal du sætte en ekstra \.

Tak Kasper, endnu engang en simpel løsning på et ellers kompliceret problem.