MySQL install...!
Fra : Søren Friis

Dato : 11-06-01 16:32

Når jeg kører en ./configure på MySQL installationen, slutter den med:

checking for termcap functions library... configure: error: No
curses/termcap library found

Men hvis jeg en "rpm -q termcap" får jeg:
termcap-11.0.1-8

Og ligeledes curses "rpm -q ncurses"
ncurses-5.2-8

Hvad mangler jeg /gør jeg galt?

/SF

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 11-06-01 17:46

Du har sikkert ikke installeret devel rpm'erne?

Altså ncurses-devel-xxxxx.rpm & termcap-devel-xxxxx.rpm

Mvh. Henrik

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-06-01 17:44

On Mon, 11 Jun 2001 17:31:53 +0200, Søren Friis wrote:

> Men hvis jeg en "rpm -q termcap" får jeg: termcap-11.0.1-8

> Og ligeledes curses "rpm -q ncurses" ncurses-5.2-8

> Hvad mangler jeg /gør jeg galt?

Måske mangler du nogle tilsvarende "-dev" pakker (med udviklingsfiler
i)?

Mvh.

--
"Suddenly a gorilla pulled me in an alley. Squeezed Adam Sjøgren
my spine into an accordion and played a polka on asjo@koldfront.dk