Indvandring er godt for kirkelivet
Fra : jørgen

Dato : 22-12-05 11:52

Mere end en femtedel af medlemmerne i frikirker er nydanskere, skriver BT i
dag:
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=409604/

Måske er den påståede trussel om at kristenheden lider skade ved
indvandring, ganske ukorrekt?

mvh jørgen.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 22-12-05 13:40

jørgen wrote:
> [...]
> dag:
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=409604/
>
> Måske er den påståede trussel om at kristenheden lider skade ved

Når man behandler statistik skal man tage udgangspunkt i hvad tallene
siger. En femtedel af kirkegængerne - der nævnes ca. 4.000.

http://www.im.dk/publikationer/udl2001/kap01.htm kan man læse følgende:

=== citat ===
Pr. 1. januar 2001 var der 308.674 indvandrere og 87.273 efterkommere i
Danmark.
Pr. 1. januar 2001 var der 258.629 udenlandske statsborgere i Danmark.
Antallet af indvandrere og efterkommere i Danmark er steget fra 228.193
i 1991, svarende til 4,4 pct. af befolkningen, til 395.947 i 2001,
svarende til 7,4 pct. af befolkningen. Den samlede stigning i antallet
af indvandrere og efterkommere i hele perioden 1991-2001 er 73,5 pct.
Pr. 1. januar 2001 udgjorde indvandrere og efterkommere fra tredjelande
292.686 personer, svarende til 73,9 pct. af alle indvandrere og
efterkommere i Danmark. I perioden 1991-2001 er antallet af indvandrere
og efterkommere fra tredjelande steget med 152.317 personer fra 140.369
i 1991 til 292.686 i 2001. Dette svarer til en samlet stigning på 108,5
pct.
=== citat slut ===

De 4.000 svarer altså til en andel på 1,3%... ;->

At sætte lighedstegn mellem "kristenhed der uddør" og et evt.
indvandrertal er en højst besynderlig statistik. Langt mere interessant
er tal som kriminalitetsstatistik samt hvorvidt Danmark snart vil få
succes med at få integreret de grupper som - indtil nu - ikke har vist
den store vilje til integrationen.

Samfundet vil *aldrig* nå ud til de grupper som lader deres koner blive
hjemme, som ikke tillader dem at lære sproget og som i særdeleshed
henholder dem i et kulturelt billede som slet ikke står mål med den tid
vi lever i. På dét ene område må jeg erkende at princippet om at kassen
bliver smækket i ved manglende deltagelse på sprogskole må være den
eneste farbare vej. Hvis man som dansker ikke gider møde op til
aktivering, er det lignende "konsekvenser" man mødes med, og det bør
faktisk være muligt at få en ordentlig dialog på begge sider uden
beskyldninger som "racist" behøver at fyge i luften.

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
....Set på skilt: "Vi stoler på Gud, alle andre betaler kontant"