MySQL 5: Sortering ved by af GROUP BY
Fra : Kasper Johansen

Dato : 20-12-05 22:45

Hej gruppe.

Jeg vil gerne vise de 5 seneste aktive blogs (hvor der er blevet
kommenteret til).

Jeg bruger følgende sætning:

<SQL>
SELECT
   bdk_comments_comments.besked,
   bdk_comments_comments.dato,
   bdk_users_blogs.nr,
   bdk_users_blogs.title,
   bdk_users_blogs.uid,
   bdk_users_blogs.comments_id,
   " . query_in("users_drawout", "bdk_users", "user") . "

FROM
   bdk_comments_comments,
   bdk_comments,
   bdk_users,
   bdk_users_blogs

WHERE
   bdk_comments.nr = bdk_comments_comments.cid &&
   bdk_comments.title = 'blogs' &&
   bdk_users.nr = bdk_comments_comments.uid &&
   bdk_users_blogs.nr = bdk_comments.id

GROUP BY
   bdk_users_blogs.nr

ORDER BY
   bdk_comments_comments.nr DESC

LIMIT
   0,10
</SQL>

Der er dog den kæmpe fejl, at den kun viser den første kommentar, ikke
den sidste. Da jeg har lavet en ORDER BY DESC, ville jeg påstå at jeg
skulle få den sidste.

Hvad gør jeg forkert, og hvordan kan jeg opnå den ønskede virkning?

Kasper Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-12-05 22:48

Kasper Johansen skrev:

> Hvad gør jeg forkert,

Du spørger om databaser i en javascriptgruppe.

> og hvordan kan jeg opnå den ønskede virkning?

Ved at spørge i dk.edb.database.
--
Jens Gyldenkærne Clausen