"Gamepad" spil
Fra : Jasper Norman

Dato : 19-12-05 23:28

Hejsa.

Jeg tror jeg giver drengen en gamepad i julegave. Men den er jo ikke meget
ved uden spil.

Er der nogle gode spil ala dem til PS2, der også er kommet til PC? Vi skal
nok over i noget fight-sim eller måske noget sjovt arkade-agtigt noget.

Fyren er næsten 6 år gammel, men spiller C&C Generals og lign. spil
flydende, så han mener selv at han ikke gider "pixeline" og lign.

Mvh

Jasper

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-12-05 01:09

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fyren er næsten 6 år gammel, men spiller C&C Generals og lign. spil
> flydende, så han mener selv at han ikke gider "pixeline" og lign.

Nu ved jeg ikke, hvad din maskine kan trække, men mon ikke Need for speed
Most Wanted kunne være noget?

/Ole

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-12-05 01:38

> [...]
>
> Fyren er næsten 6 år gammel, men spiller C&C Generals og lign. spil
> flydende, så han mener selv at han ikke gider "pixeline" og lign.

Tja jeg har 2 knægte på hhv. 7 &10.
De sidder ofte med hvert deres pad og knokler mod hinanden i M.A.M.E.
spillene.
Jeg skal love for at de er en succes, og hvis ikke lige du ved hvad M.A.M.E.
er, så se her:
http://www.mame.net/
Der findes et hav af sjove spil til den emulator og med et gamepad bliver
det endnu sjovere.

Ellers, som Ole nævner, er NFMW et oplagt spil. Ja også de andre spil i
serien kan være ret attraktive.
Hvis I har en PS(2) i huset, så lur lidt på de spil der er til og find nogle
i samme genre til PC'en, mange spil bliver også lavet på tværs af platforme
så der skulle være god mulighed for at finde noget der.

Måske er et spil som Rayman lige noget for din dreng:
http://www.rayman3.com/us/index.php
Rayman hører til i den bedre ende af platform-spil og kan underholde i mange
mange timer.

Mvh
Benjamin

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-12-05 01:57

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.rayman3.com/us/index.php
> Rayman hører til i den bedre ende af platform-spil og kan underholde i

Hælder total med på Rayman, kanon spil med mange timer til os små "drenge"
Det er ret let at gå til, og det holder bare.

/Ole

Fra : Dan

Dato : 20-12-05 22:19

> [...]
> http://www.mame.net/
> Der findes et hav af sjove spil til den emulator og med et gamepad bliver

Min dreng på næsten 4 er også helt vild med et par platformere i MAME...hvis
du køber en gamepad, sørg for det har autofire (butiken GAME sælger en til
150,- eller så'n), for MAME har mange spil der kræver heftig gentagen
trykknap-aktivitet.

Fra : Jasper Norman

Dato : 20-12-05 23:38

http://www.mame.net/

Jeps. Jeg har allerede haft gang i MAME, men syntes ikke rigtigt at det var
noget. Men måske hjælper en gamepad på det, og især fordi dregen kan være
med.

Vi har NFS Most Wanted i forvejen. Kanon spil, men hér er vi med på noderne
og bruger et rat + pedaler

Stod faktisk med en sampak af Rayman spillene i dag. 4-5 stk. for 250,- så
det bliver sikkert enden på det.

Tak for forslagene.

/Jasper

Fra : Frost

Dato : 21-12-05 00:11

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Fyren er næsten 6 år gammel, men spiller C&C Generals og lign. spil
> flydende, så han mener selv at han ikke gider "pixeline" og lign.

Nu har jeg ikke selv spillet så forfærdeligt meget Generals, men det lyder
da rimeligt imponerende at en 5-årig kan finde ud af det. Nu antager jeg jo
at "flydende" betyder at han kan vinde over en computer-modstander, men det
lyder i hvert fald til at han ligger et stykke over gennemsnittet.

Nu bliver jeg helt nysgerrig over hvad den lille purk ellers kan. Familien
her fik den første computer da jeg var 8 år, og der stod den bare på Oswald
og Pacman i lang tid. Nu skal jeg selvfølgelig ikke bede dig om at lægge
familieanliggender ud på en offentlig tilgængelig newsgroup, men jeg syn's
at alderen sammen med spil-valget lyder ret interessant.

Fra : Jasper Norman

Dato : 21-12-05 13:33

> lyder i hvert fald til at han ligger et stykke over gennemsnittet.

Jo tak Men han er som sagt også 6 om et par måneder. Det værste er
næsten, at når de leger "hans" lege i børnehaven, står den på Scoud missiler
og atombomer men det er heldigvis stadig bondegårdslege der er nummer 1
pyh..

> Nu bliver jeg helt nysgerrig over hvad den lille purk ellers kan. Familien
> her fik den første computer da jeg var 8 år, og der stod den bare på
> Oswald
> og Pacman i lang tid.

Tjo, men han er jo opvokset med det. Sad sammen med mig og spillede Bamse &
Kylling osv. som 2 årig.

Nu skal jeg selvfølgelig ikke bede dig om at lægge
> familieanliggender ud på en offentlig tilgængelig newsgroup, men jeg syn's
> at alderen sammen med spil-valget lyder ret interessant.

Hmm.. det startede med noget der hedder LEGO knights kingdom, hvor man skal
opbygge en verden med LEGO-klodser. Det var nok her han virkelig lærte at
bruge musen.

Ellers har den mest stået på et der hedder "Empires Dawn of the modern
world" og "Warcraft" som er noget ala C&C. Han var totalt optaget af riddere
på det tidspunkt. (han var vel 4 år gammel). Pludselig gik spillet i
stykker, og han kastede herefter sin kærlighed på C&C Generals. Men vi
begrænser naturligvis spilletiden til ca. ½ - 1 time dagligt. Og det "gode"
i forhold til TV er jo at det er interaktivt. Bagefter får han jo også meget
tid til at gå med at lege den mission han lige har spillet med sine plastic
soldater. Han prøvede også "Earth 2160" (tror jeg det hedder), men det var
sgu lige en tand for uhyggeligt. Lydene var "barske" osv. så det slettede
jeg igen. Men det skal da siges, at han spiller på den nemmeste
sværhedsgrad, og taber for det meste, men han har dog lige gennemfør alle
missionerne i Generals.

I den alder går det jo ufatteligt hurtigt. Uden at kunne læse et ord på
engelsk, kan han fortælle hvad alle knapper betyder, samt hvad de siger på
engelsk. Vi andre "gamle" læser jo gerne en manual først.

Mvh

Jasper

Fra : Frost

Dato : 22-12-05 00:43

> [...]
> engelsk, kan han fortælle hvad alle knapper betyder, samt hvad de siger på
> engelsk. Vi andre "gamle" læser jo gerne en manual først.

Jeg er ret forbløffet over at han allerede mestrer så relativt komplekse
spil. Selv på nemmeste sværhedsgrad skulle jeg tro at Generals er designet
til at udfordre i hvert fald uerfarne teenagere, specielt mht. hvilke
enheder der skal bygges. Hele økonomi-konceptet med at bygge en vis type
enhed for at få råd til kamp-enheder, og få det til at gå op i en højere
enhed, er ikke noget jeg ville have troet at en 6-årig ville kunne få til at
løbe rundt.

Men ja, han er vel barn af det nye årtusinde - jeg troede der skulle gå
mange år før jeg blev en del af "neeeeejjj, hvor de unge dog kan idag"
gruppen, men her sidder jeg som 20-årig og er allerede blevet overgået ift.
hvad jeg havde opnået i den alder.

--
Frost

Fra : Jasper Norman

Dato : 22-12-05 02:09

> [...]
> enhed, er ikke noget jeg ville have troet at en 6-årig ville kunne få til

Jeg véd det ikke, men jeg tror at meget af det er tilfældigheder. Men jeg
kan garantere, at han ikke skænker det økonomiske en tanke. Han køber hvad
kan kan. Helst de "sejeste" ting som en Raptor jager, eller helikopterne med
de uendeligt mange raketter. Og så går det måske helt af sig selv? Men det
er da betænkeligt eller måske ligefrem skræmmende, at man som far, skal
"belæres" om de forskellige enheders svage og stærke sider! Og det skal lige
siges at jeg selv er "vokset" op med "Red Alert", så jeg troede bestemt, at
jeg vidste hvad det handler om.

> [...]
> mange år før jeg blev en del af "neeeeejjj, hvor de unge dog kan idag"
> gruppen, men her sidder jeg som 20-årig og er allerede blevet overgået

Hmm.. Jeg er selv 32 år. Som 13 årig fik jeg min første ZX-Spectrum og
senere en C64 og derefter en Amiga. Det var først da jeg begyndte at læse,
at jeg fik min første PC, der kunne bruges til spil. Der var jeg 21-22 år.
Dengang var det helt vildt, at man kunne køre et F1 spil på sin helt egen
PC. Et spil der ellers krævede, at man proppede 2 kroner i en maskine nede
på grillbaren Men det kostede også kassen. Jeg husker tydeligt, at jeg
skulle betale ca. 13.000,- for en 486´er med 4 MB RAM. Men så var det også
80 MHz. Den hurtigste PC på kollegiegangen (i en kort periode .

Så ja.. vi er blevet "gamle". Uanset om vi er 20 eller 32 år, er det ikke
til at forstå de fremskridt der er sket indenfor PC-verdenen. Jeg har også
en dreng, der fylder 2 år d. 28/12. Gad vide hvad der venter ham (og os
andre) når han fylder 6?

Mvh

Jasper