Jonsered CS 2141 motorsav
Fra : Peter Rørbye

Dato : 19-12-05 20:43

Hej

Er der nogle der har erfaringer med Jonsered CS 2141 motorsav?

Skal til at købe og vakler mellem Jonsered og Stihl. Nogle kommentarer
til de to mærker?

Peter

Fra : Jørgen

Dato : 19-12-05 21:41

slet DGK1M wrote:

> [...]
>
> Er der nogle der har erfaringer med Jonsered CS 2141 motorsav?
>
> Skal til at købe og vakler mellem Jonsered og Stihl. Nogle kommentarer

Jeg har en Stihl
2 træk i snoren med choker, et træk uden og der kører. Hvergang, uanset om
der er gået en uge eller 10 måneder siden den sidst har været brugt. - Så
jeg kan varmt anbefale Stihl.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-12-05 22:12

On 19 Dec 2005 19:42:59 GMT, Peter Rørbye <popeye@DGK1Mmail.tele.dk>
(slet DGK1M) wrote:

>Skal til at købe og vakler mellem Jonsered og Stihl. Nogle kommentarer
>til de to mærker?

Jeg sværger til Stihl - men har ikke noget ondt at sige om Jonsered.

Det jeg allerbedst kan li' ved Stihl er deres værktøjsfri kædespænding,
samt de smarte propper der er på olie og benzintanken - det er altså
rart at man bare kan vippe et lille håndtag op på proppen når den skal
af. Ved ikke om Jonsered har noget tilsvarende.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Henrik

Dato : 20-12-05 08:48

"Peter Rørbye (slet DGK1M)" <popeye@DGK1Mmail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle der har erfaringer med Jonsered CS 2141 motorsav?
>
> Skal til at købe og vakler mellem Jonsered og Stihl. Nogle kommentarer

Kan kun sige at Stihl har en kundeservice ud over det sædvanlige

Jeg købte en brugt sav (måske 10 år gammel)
Skrev en mail til Stihl om de havde en brugsanvisning jeg kunne downloade,
hvorefter jeg modtog et brev med en kopi af den originale instruktionsbog
(de kavde ikke flere af dem da et var en gammel maskine) samt en original
instruktionsbog til en model der ligger meget tæt på den jeg har.

Ingen tvivl om hvor jeg lægger mine penge når jeg skal ud at købe en ny sav.

Henrik

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 20-12-05 09:24

Fra : Kim S

Dato : 20-12-05 16:57

"Peter Rørbye (slet DGK1M)" <popeye@DGK1Mmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle der har erfaringer med Jonsered CS 2141 motorsav?
>
> Skal til at købe og vakler mellem Jonsered og Stihl. Nogle kommentarer
> til de to mærker?

Hvis du holder dig til Stihl, Jonsered eller Husquarna går du ikke galt
i byen. Hvilken af dem som er bedst er vist et religionsspørgsmål.
Har selv Jonsered, og har haft en Husquarna.

Mvh, Kim

Fra : tb

Dato : 20-12-05 18:43

Min første var en güde / partner og det var det værste lort jeg nogen sinde
har oplevet!

Nu har jeg har en jonsered 2150 og brugte en gammel husquarna før. Begge
rigtigt gode save. Jonsereden købte jeg ny og derfor har jeg pt ikke haft
nogen indvendinger endnu (2 år)

Meen det lader til at stihl har et bedre ry, men den koster jo nok også det
mere

Ihvertilfælde kan jeg tilslutte mig at hvis du køber jons. husq. eller
stihl, så får du de gode mærker, og du skal ikke bekymre dig om kvaliteten