Indkøb af bærbar
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-12-05 10:01

Hej

Jeg synes ik rigtig jeg kan finde et sted hvor jeg kan købe bærbar til
indkøbspriser..

Nogle steder kan jeg godt, men sa er prisen ofte den samme som f.eks. TCD
sælger den til....

(Er IT-forhandler)

--

___________________
Mvh

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 10:10

"Jesper Sørensen" <forum@jesperdj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indkøbspriser..
> Nogle steder kan jeg godt, men sa er prisen ofte den samme som f.eks. TCD

Nu kender jeg ikke lige firmaet TCD, men er du sikker på at du har de
rigtige leverandører.
Flere leverandører kræver dog at du omsætter en hvis mængde for at få nogle
gode indkøbspriser.
Jeg er selv it-forhandler og har ikke problemer med få mine varer til under
vejl. salgspris.

mvh
Karsten Madsen
--
www.alsit.dk
www.xomilo.dk Danmarks måske billigste e-faktura

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-12-05 11:36

Sorry.. hehe TDC skulle der så stå ;)

Jeg synes ik rigtig jeg kan finde en leverandør der kan kan bare matche
prisen på
edbpriser.dk og det burde jo kunne lade sig gøre, eftersom det er
indkøbspris vi snakker om..

--

___________________

Fra : Henning

Dato : 19-12-05 11:44

On Mon, 19 Dec 2005 11:35:32 +0100, "Jesper Sørensen"
<forum@jesperdj.dk> wrote:

> [...]
>prisen på
>edbpriser.dk og det burde jo kunne lade sig gøre, eftersom det er
Afhænger igen af din omsætning - hvor køber du normalt ind? Køber du
ind for 1.000.000 eller mere om året? Eller snakker vi en lille
baggårdsforhandler, der sælger lidt til venner og familie?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-12-05 13:34

Hej

Det er ikke baggårdshandel, men det er heller ikke "vare over disken"
det er en rådgivnings/service virksomhed, varesalg er ikke det primære,
men er lidt træt af at købe bærbare o. lign. ved retailers

--

___________________

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 13:56

> [...]
> det er en rådgivnings/service virksomhed, varesalg er ikke det primære,
> men er lidt træt af at købe bærbare o. lign. ved retailers

Så gør som hos os. Vi leverer rådgivning med.
Hvis kunden ikke ønsker at betale lidt ekstra for rådgivningen ifm køb af
hardware og absolut vil have den lave pris, så er han da hjertelig velkommen
til at bestille det hos TDC eller edbpriser.dk...
Så megen avance er der heller ikke på hardware at jeg gider bryde mit kønne
hoved med det.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-12-05 16:38

Det er også det jeg "sælger" hardware med service..
Men ku jeg få det billigere var der jo des mere jeg ku tjene

--

___________________

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 11:47

> [...]
> prisen på
> edbpriser.dk og det burde jo kunne lade sig gøre, eftersom det er

Mht. edbpriser.dk, så er det ofte indkøbsmængden som gør det eller
parallelimport. Ligeledes med Bilka, Coop, Netto osv.
TDC er bestemt ikke umulig at matche.

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-12-05 19:56

Karsten Madsen skrev:
> "Jesper Sørensen" <forum@jesperdj.dk> skrev i en meddelelse

> Mht. edbpriser.dk, så er det ofte indkøbsmængden som gør det eller
> parallelimport. Ligeledes med Bilka, Coop, Netto osv.
> TDC er bestemt ikke umulig at matche.

Så vidt jeg husker køber en butik som f.eks SHG ind for omkring 200 mio
kroner om året.
Det åbner jo muligheder for større rabat end den lille biks der køber
for 1 mio.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-12-05 12:39

Jesper Sørensen wrote:

> Jeg synes ik rigtig jeg kan finde en leverandør der kan kan bare matche
> prisen på
> edbpriser.dk og det burde jo kunne lade sig gøre, eftersom det er
> indkøbspris vi snakker om..

Storkøb, parallelimport, momskarruseller - der kan være mange grunde
til, at din pris hos den officielle importør er højere end edbpriser.dk.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Rasmus

Dato : 21-01-06 13:15

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> Storkøb, parallelimport, momskarruseller - der kan være mange grunde
> til, at din pris hos den officielle importør er højere end edbpriser.dk.

.....en anden grund er at importøren direkte sælger til private igennem en
webshop.

/Rasmus

Fra : vmx

Dato : 20-12-05 08:38

> [...]
> indkøbspriser..
>
> Nogle steder kan jeg godt, men sa er prisen ofte den samme som f.eks. TCD

Hvad er en "indkøbspris" ?

Der er mange der er "IT" forhandlere.
Mange af dem er det bare ikke alligevel.
Enhver "idiot" kan være selvudnævnt "IT" forhandler,
det kræver blot et momsnummer og en telefon.
Distributørerne er totalt ligeglade, og i virkeligheden
dem der kan grine mest på vejen til banken.
Desværre er resultatet netop hvad du kan se på
bla. edbpriser.. Store konkurrerer med små.
Alle har tilsyneladende et kæmpe varesortiment,
men næsten ingen har varen på lager. De fleste priser
er næsten ens, man kæmper om fortjenester på
1 - 5 % .... hvilket i sig selv er totalt latterligt.
Som nævnt andetsteds er der ingen penge i
hardware sålænge man skal konkurrere med
alskens useriøse uvidende baggårdsfirmaer
beliggende på fjerde sal eller et kollegieværelse.
- eller dem der synes det er ok at omsætte
for 200 mille og tjene 200.000 før skat.. ARGH !
Nuvel; Bind hardwaren sammen med seriøs
service og viden, der er kroner at hente.

PS: Du kan da købe IBM bærbare af mig
formentlig til en bedre pris end edbpriser.
( og nej; de er ikke parallelimporteret eller lignende )
Men det er B2B salg; dvs. du betaler forud
leveringen og varetager selv enhver form
for service af de leverede varer. Jeg flytter
blot en kasse.

svar i gruppen her: dk.marked.kommerciel.edb

Julehilsen
Robert
www.roberts.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 20-12-05 17:20

Helt enig..
Og det er netop det jeg sælger, kometent faglært service..
Men derfor leder jeg stadig efter et sted hvor man købe de bærbare til
fornuftige penge og
ja også hvor de rent faktisk har noget på lager...

--

___________________

Fra : Johnt

Dato : 21-12-05 00:01

> [...]
> fornuftige penge og
> ja også hvor de rent faktisk har noget på lager...

Man kan se lagerstatus hos de fleste edb-grossister inden bestilling.

Med hensyn til priser, så er priserne på edbpriser.dk absolut rimelige. Du
skal være hardcore hardware forhandler for at kunne få væsentlig bedre
indkøbspriser.

Hilsen
Johnt