Hjælp til kontakt (korrespondance + diagra~
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 18-12-05 12:22

Hej i gruppen

Jeg har netop skiftet mine gamle lys- og stikkontakter ud til nogle nyere og
noget pænere.

Dem jeg sluttede af med var 3 kontakter med korrespondance. Jeg har
selvfølgelig anskaffet mig korrespondancekontaker, og de 2 af kontakterne
har jeg også med nemhed fået skiftet.

Den sidste volder mig en smule problemer (allersidste kontakt i hele
huset....).

Jeg håber på at nogle herinde kan hjælpe mig ud fra de diagrammer der står
på stikkontakterne.

I dk.binaer har jeg uploaded et tegnet billede af diagrammet på den gamle
stikkontakt (med påtegning af farver på ledningerne), samt diagrammet på den
nye kontakt.

Kan nogen af jer kloge hoveder fortælle mig hvilke farver ledning der skal i
hvilke stik?

På forhånd tak

Christian Jacobsen

Fra : JJ

Dato : 18-12-05 13:20

"Christian Jacobsen" <christian.jacobsen00@gmail.com> wrote in message
> [...]
> den nye kontakt.
>
> Kan nogen af jer kloge hoveder fortælle mig hvilke farver ledning der skal

Den gamle er en kryds-omskifter, den funger sådan at i den ene stilling er
Blå 1 forbundet til Blå 2 og Grøn til Rød, i den anden stilling er Grøn
forbundet til Blå 2 og Blå 1 til Rød. så du må havde den sidste kontakt
byttet.

JJ