perlesten i indkørelse
Fra : Berith

Dato : 17-12-05 21:41

jeg skal ha nye sten i min indkørelse (perlesten)
spørgsmålet går på skal jeg ha stabilgrus under eller skal jeg bare lægge
nye over de gamle sten samt hvornår er det bedst at lægge den rent
årstidsmæssigt.

hvor tykt et lag er bedst

det skal dertil siges at de gamle sten er kørt ned i jorden så man ikke kan
rive dem mere
mvh
Berith

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-12-05 09:18

On Sat, 17 Dec 2005 21:40:42 +0100, "Berith"
<natlampe.slettes@hotmail.com> wrote:

> [...]
>spørgsmålet går på skal jeg ha stabilgrus under eller skal jeg bare lægge
>nye over de gamle sten samt hvornår er det bedst at lægge den rent

Hvis du har perlesten på nu, og underlaget virker fast nok, så er der
ingen grund til at gøre andet end at smide et nyt lag perlesten ovenpå.
Kun hvis du har problemer med underlaget, f.eks at bilen synker i eller
laver spor, så er det bedst at lave nyt underlag.

Årstiden er også mere eller mindre ligegyldig - men det går nok nemmest
i en periode hvor vejret er rimelig tørt og har været det et stykke tid.

>hvor tykt et lag er bedst

Så tyndt som muligt .... perlesten er ikke til at køre eller gå i hvis
der er for tykt et lag. 3-4 cm, mere skal der i hvert fald ikke på.

>det skal dertil siges at de gamle sten er kørt ned i jorden så man ikke kan
>rive dem mere

Det vil altid ske - også selv om der blev lagt et godt tykt lag
stabilgrus nedenunder.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Berith Thomsen

Dato : 19-12-05 18:32

tak for hjælpen. Jeg vil fluks bestille stenene

mvh Berith